Rudolf ZAZ968A 1976

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Rudolf
Posts: 51
Joined: Sun Aug 06, 2017 9:51 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Elva
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by Rudolf »

Sai pandud sapikale sisse uued küünlad, need mida Nongrata soovitas, NGK B9HS, hakkas paremini tuksuma küll. ÜVd tehes oli ainuke probleem CH, põlemata kütus, sain korduva. Õhuvõtu toru sai lihtsalt ära võetud ning näidud olidki paigas, tänud Metsamees!! Nüüd siis ÜV olemas, aga tundub, et genekas ei lae, aku jääb tühjaks ning tuled lähevad tuuritades heledamaks, samas geneka tuli armatuuris ei põle.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by marek »

Rudolf wrote:...Nüüd siis ÜV olemas, aga tundub, et genekas ei lae, aku jääb tühjaks ning tuled lähevad tuuritades heledamaks, samas geneka tuli armatuuris ei põle.
Genekas laeb sul kenasti, lihtsalt ta ongi selline nõrguke võrreldes tänapäeva autode genekatega.
Vähemalt mulle seletas autoelektrik niimoodi kui sama murega remondis käisin. Juba vene ajal olevat VAZ v. Moskvitši genekad võimalusel neile peale ehitatud kuna originaalgenekas on nõrk.

Selle paranduseks, ise tegin geneka rihmaratta võimalikult väikeseks ja panin kõige lühema rihma peale mis leidsin. Nüüd käib genekas kiiremini ringi. Ning lisaks sõitsin linnas, kus mootoril pöörded madalamad kui maanteel, ilma lähituledetta päevasel ajal. Enam laadimisprobleeme ei olnud.
Image
Rudolf
Posts: 51
Joined: Sun Aug 06, 2017 9:51 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Elva
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by Rudolf »

Ahhaa, aga kas see tulede vilkumine võis olla mul siis juba suht tühjast akust?

Tänud nõuannete eest!
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by marek »

Rudolf wrote:Ahhaa, aga kas see tulede vilkumine võis olla mul siis juba suht tühjast akust?

Tänud nõuannete eest!
Kui laadimist ei ole siis jääksid tuled järjest tuhmimaks kuni üldsegi ära kustuvad. Tulede eredamaks muutumine kõrgematel mootori pööretel ja tuhmumine gaasi maha lastes oleks ennekõike jah vihje tühjale akule.
Image
Rudolf
Posts: 51
Joined: Sun Aug 06, 2017 9:51 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Elva
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by Rudolf »

Õhtust!

Kuidas masinad liiguvad sapikaklubi rahval? Loodan, et keegi veel ikka timmib ja tegutseb, või olete juba talveunne pannud?. Isiklikult on siiamaani vahetevahel, nii paari nädala tagant sapikaga ikka tiirutatud. Kõik on toiminud nii kuis peab, ent käivitumise kohta üks küsimus: Kas võib olla, et süüde selliseks timmitud, et käivitub väga pika ketramise peale (just esimest korda, ehk külmalt käivitades), ent sõidab väga kenasti?
Samuti ei toimi ka see bensuahi, mis soojendaks, eks vaatab kas viitsib sellega tegeleda, kuna tegelikult erilist vajadust ei tunne selle vastu.

Postitasin ka pildi facebooki ENSV gruppi, võite seal pilti näha kui on soov :D
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by metsamees »

Tere,

Siinpool on hooaeg selleks korraks läbi saanud. Jõulude-aastavahetuse ajal võib-olla mõne traditsioonilise sõidu teen. Süüte kohapealt ei oska kommenteerida. Ahju diagnostikat alustaks mina kuulamisega, et kas bensiinipump ikka klõpsib ja seejärel tõenäoliselt pumba tagaosas kontaktide puhastamisega.
Seda sa ikka tead, kuidas ahju käivitamine käib?
Nupp ühe nõksu välja, umbes pool minutit ootamist kuni küünal hõõguma köetakse ja alles seejärel teine nõks välja, millega bensiinipump käima läheb.
Varsti peaks sooja tulema hakkama ja seejärel on veel ainult üks pöidla hoidmise koht jäänud- kui veel armatuuris roheline tuli ka ära kustub ( piisava temperatuuri saavutamisel lülitub hõõgküünal välja), siis ongi ahi edukalt käima läinud.
Soojenduse välja lülitamiseks lükka nupp täiesti sisse ja kui juba ahjuse olev kütus ära on põlenud ja ahi kuigipalju jahtunud, jääb ta ise veidi hiljem seisma.
Oluline on veel teada, et kui tuli ahjus on, siis auto massi välja lülitada ei tohi, muidu on üpris suur võimalus, et kogu kupatus maha põleb.


Soojenduse töötamiseks peab:
* aku korralik olema
* bensiinipumba kontaktid puhtad olema
* ahi seest tahmast puhastatud olema
* hõõgküünal peab korras olema
* ahju kate koos kummivoolikuga, mille kaudu külma õhu sissevõtt põhja alt käib, on oluline
* solenoid, düüs ujukikamber ja kogu see krempel peab puhastatud olema
* isegi kui sooja hakkab puhuma, siis hästi oluline on, et roheline ventika märgiga tuli ära kustuks, muidu on aku suht ruttu tühi.


edu!
Rudolf
Posts: 51
Joined: Sun Aug 06, 2017 9:51 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Elva
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by Rudolf »

Metsamees tänud põhjaliku ülevaate ja juhiste eest! Poleks ise nende nö nõudmiste peale tulnud :) . Lähiajal tegelen nende asjadega ja vaatan vajalikud kohad üle.
Rudolf
Posts: 51
Joined: Sun Aug 06, 2017 9:51 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Elva
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by Rudolf »

Tere rahvas!

Mis te masinatest saanud ka, juttu nii vähe siin?

Nagu oli jutt eelmine aasta sai pidurisüsteem ära loputatud ja kõik sai toimima. Jäi talveks seisma ja ei pööranud talle see aeg mingit tähelepanu. Aprilli lõpus või mai alguses hakkasin masinale uuesti pöördeid sisse puhuma ja avastasin, et 0 pidurit, peasilindri eest, piduripedaali selle hoova kohalt kõik õli välja tulnud, potsik tühi. Mõtlesin suva ja ostsin Argo Landeselt uue 965 peasilindri. Kruttisin peale, õli sisse ja hakkasin uuesti õhutama, ent mis oli, sama kohapealt tilkus suuresti õli välja. Tutikate mansettide komplekti vms polnud ja jällegi, tahtsin lihtsalt ta liikuma saada ja panin selle vana silindri peale. Õhutasin ära ja nüüd tekkis probleem, pidurid on peal. Sellise keskmise kallaku peal isegi hoiab autot kinni.

Nüüd siis küsimus, mida sellises situatsioonis proovida? Tänud!
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by tuust »

Tervist. See varras, mis on pedaali küljes ja lükkab silindrit on reguleeritav. Sellel peab olema puhkeasendis loks oma 3mm,et peasilinder saks lõpuni tagasi liikuda ja vabastada liigse vedeliku. Usun, et sul loksu pole ja see põhjustabki probleemi.
Rudolf
Posts: 51
Joined: Sun Aug 06, 2017 9:51 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Elva
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by Rudolf »

tuust wrote:Tervist. See varras, mis on pedaali küljes ja lükkab silindrit on reguleeritav. Sellel peab olema puhkeasendis loks oma 3mm,et peasilinder saks lõpuni tagasi liikuda ja vabastada liigse vedeliku. Usun, et sul loksu pole ja see põhjustabki probleemi.
Loks on olemas, kõik tundub nii nagu olema peab. Aga siiski...
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by tuust »

Siis saab veel ainult 2 viga olla.
1. Viga töösilindrites. Kolvid on äkki keeratud sõrmustesse ilma loksuta.
2. Süsteemi oli jäänud ikkagi tilgake vana õli ja mansetid paistetasid üles.

Edu otsimisel.
Rudolf
Posts: 51
Joined: Sun Aug 06, 2017 9:51 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Elva
Contact:

Re: Rudolf ZAZ968A 1976

Post by Rudolf »

tuust wrote:Siis saab veel ainult 2 viga olla.
1. Viga töösilindrites. Kolvid on äkki keeratud sõrmustesse ilma loksuta.
2. Süsteemi oli jäänud ikkagi tilgake vana õli ja mansetid paistetasid üles.

Edu otsimisel.
Selge, uurin mõlemad asjad üle. Aitäh teile!
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests