On siin üks auto, mille elektrisüsteem koosneb kolmest juhtmest süütepooli, jagaja ja aku vahel.
Oleks soov tööle saada laadimine. Genekas on olemas, aga ei tea mis juhe on mis.
Plaan oleks kasutada sigulli elektroonilist pingeregulaatorit.
Variant2 oli selline mõte, et ühendaks geneka väljundisse dc-dc konverteri, mille väljundi reguleeriks 14.4V peale.
Geneka töölesaamine
-
- Posts: 11
- Joined: Thu Jan 03, 2013 11:27 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Geneka töölesaamine
Punasest tuleb geneka väljundpinge, kollase kaudu käib ergutus. Pruune (geneka 2 faasi vahelt vahelduvpinge )läheb vaja starteri blokeerimiseks ja geneka tule kustutamiseks originaal skeemi järgi.
DC/DC konverteri sinna külge aretamise unustaks mina ära. Esiteks võib aku laadimiseks minev vool kaunis suur käivitamise järgselt olla, teiseks pole teada, mida see konverter sul teeb, kui väljundis aku on.
DC/DC konverteri sinna külge aretamise unustaks mina ära. Esiteks võib aku laadimiseks minev vool kaunis suur käivitamise järgselt olla, teiseks pole teada, mida see konverter sul teeb, kui väljundis aku on.
-
- Posts: 11
- Joined: Thu Jan 03, 2013 11:27 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Geneka töölesaamine
Dc-dc moodulid enamasti piiravad ise väljundvoolu. Mõnel on see isegi potega reguleeritav. Akuga probleemi ei ole, olen kasutanud elektrirataste peal seda laadijana, viimasele sai tehtud 60V laadija 14A. Kuni akupinge on etteantust madalam, hoiab ampreid võimaluste piires maksimaalsena või kui sisendvõimsust ei jätku, siis niipalju kui tuleb. Akupinge etteantud väärtusele lähenedes hakkab laadimisvool vähenema kuni lõpuks on nullilähedane.
Ainuke küss on, kui palju see genekas pinget välja lajatab, kui ergutus otse aku pealt võtta.
Ainuke küss on, kui palju see genekas pinget välja lajatab, kui ergutus otse aku pealt võtta.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Geneka töölesaamine
Põleb üsna kiirelt maha. Ei ole mõtet lolli mängida ja kasuta ikka ergutuse juhtimist.vootele wrote: Ainuke küss on, kui palju see genekas pinget välja lajatab, kui ergutus otse aku pealt võtta.
Lisaks on rumalus generaatorit maksimumvõimsusel töös hoida ja sellega mootorile lisakoormust anda.
-
- Posts: 11
- Joined: Thu Jan 03, 2013 11:27 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Geneka töölesaamine
Aiai, puudulikud teadmised elektrotehnikast tulevad siit kodanikul välja...
Mis täisvõimsus? Võimsuse määrab ikka tarbimine, mitte tootmine.
Ainuke, mis seal saab maha põleda, on kui väljundpinge muutub liiga kõrgeks alaldi dioodidele.
Mis täisvõimsus? Võimsuse määrab ikka tarbimine, mitte tootmine.
Ainuke, mis seal saab maha põleda, on kui väljundpinge muutub liiga kõrgeks alaldi dioodidele.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Geneka töölesaamine
Sul vist ikka kõik vastused juba olemas seega ei näe sel teemal ega vastustel mõtet aga siiski.
Tõsi, võimsuse määravad ära tarbijad. Kui sa aga annad ergutusmähisele (rootorile) otse akupinge peale siis jookseb sul sealt läbi maksimaalne vool (mis sõltub küll ka koormusest). Ei tea palju see sapikal on aga on sel mõtet? Sapika genekas on 350W ja pigem jääb puudu. Seega hakata mõttetult seda vähestki energiat kulutama ei ole otstarbekas.
Maksimaalse ergutusega saad sa ka pinge liiga kõrgeks kui ei ole koormust taga. Kui kõrgeks seda ma ei tea ja ei kavatse kontrollima ka hakata. Tänapäeva genekal ei ole 60V piik mingi probleem. Sapika alaldi dioodid on niigi nõrgukesed. Vähe usku, et need suurt ülepinget taluksid. Selles, et midagi maha põleb olen ma üsna veendunud.
Ja no ega kõik autotootjad on ju lollid olnud et juhivad generaatori väljundpinget ikka ergutusega. Eks?
Aga see lahendus on kindlasti huvitavam kui regulaatori paigaldamine. Seega anna tuld.
Tõsi, võimsuse määravad ära tarbijad. Kui sa aga annad ergutusmähisele (rootorile) otse akupinge peale siis jookseb sul sealt läbi maksimaalne vool (mis sõltub küll ka koormusest). Ei tea palju see sapikal on aga on sel mõtet? Sapika genekas on 350W ja pigem jääb puudu. Seega hakata mõttetult seda vähestki energiat kulutama ei ole otstarbekas.
Maksimaalse ergutusega saad sa ka pinge liiga kõrgeks kui ei ole koormust taga. Kui kõrgeks seda ma ei tea ja ei kavatse kontrollima ka hakata. Tänapäeva genekal ei ole 60V piik mingi probleem. Sapika alaldi dioodid on niigi nõrgukesed. Vähe usku, et need suurt ülepinget taluksid. Selles, et midagi maha põleb olen ma üsna veendunud.
Ja no ega kõik autotootjad on ju lollid olnud et juhivad generaatori väljundpinget ikka ergutusega. Eks?
Aga see lahendus on kindlasti huvitavam kui regulaatori paigaldamine. Seega anna tuld.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Geneka töölesaamine
Kui originaal regulatorit ei taha kasutada, siis tee variant 1 järgi ja paigalda lada elektrooniline regulaator. Või siis pane üldse teine lääne genekas külge. Teed külje peale lisa kronsteini. Mitmed klubilised nii teinud. Pilte leiad netist üsna palju selle kohta. Originaal geneka jätad ka külge jahutuse pärast. Lihtsalt ühendad juhtmed sellelt lahti.
Huvitav see, et mu enda sapikatel on need originaal regulaatorid alati tööle hakanud. Sõidan sapikaga aasta läbi ja kasutan ka külmade ilmadega ahju. Ja starter pole veel kunagi tühja aku pärast klõps, klõps teinud. Talvel muidugi (üks-kaks korda talve jooksul)laen akut lisaks laadijaga profülaktika mõttes.
Huvitav see, et mu enda sapikatel on need originaal regulaatorid alati tööle hakanud. Sõidan sapikaga aasta läbi ja kasutan ka külmade ilmadega ahju. Ja starter pole veel kunagi tühja aku pärast klõps, klõps teinud. Talvel muidugi (üks-kaks korda talve jooksul)laen akut lisaks laadijaga profülaktika mõttes.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest