Veokolmnurk

Asjalikud näpunäited.
Post Reply
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Veokolmnurk

Post by Minister »

Oleks vaja soetada sapika vedamiseks veokolmnurk. Olen siin mitmetes teemades näinud erinevaid lahendusi. Kas tegemist on isetehtud kaubaga? Kellelgi nägin veel kokkupandavat versiooni. Kas ja mis hinnaga oleks võimalik seda soetad? Või on kellelgi jooniseid, et laseksin ise mõnel metallimehel selle kokku keevitada.

Joonas
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Veokolmnurk

Post by tuust »

2015-09-08-213.jpg
2015-09-08-214.jpg
2015-09-08-215.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Veokolmnurk

Post by sapikafänn »

Vaata Metsamehe teemat. Seal ta postitas 2 pilti endatehtud kokkupandavast veokolmnurgast.

http://static3.album.ee/files/1095/48/l ... 9_X371.jpg
http://static3.album.ee/files/1095/48/o ... 7_WXAp.jpg

Tundub hea lahendus. Plaan ka omale selline teha.
Äkki on Metsamehel võimalus ka mõõdud siia kirja panna? Siis endal vähe lihtsam teha.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Veokolmnurk

Post by metsamees »

Hetkel on kolmnurk maal, kohe mõõtma ei saa joosta. Aga kui sinna satun, viskan autopeale. Siis saab nii Tartus kui Tallinnas proovida ja oma käega katsuda. Uuesti tehes ilmselt teeks veidi teistmoodi. 968a-l peksab veidi tagavararatta koha mõlki. Nurk ei ole kõige parem. Sapikapoolse kinnituse saaks kah ilmselt kuidagi turvalisemalt lahendada, aga siiamaani on ilma vahejuhtumiteta vastu pidanud.
Image
Selle pildi peal on minu garaazis valminud esimene sapikaveo kolmnurk. Sai tugevam, aga suurimaks puuduseks oli, et pagasnikusse ei mahtunud. Ainult salongi sisse või katusele.
kriss00019
Posts: 3
Joined: Tue Aug 25, 2015 8:44 pm
Maakond: Läänemaa
Contact:

Re: Veokolmnurk

Post by kriss00019 »

tervist kas tohib sellise omavalmistatud veokonksuga vedada kah v ? Politseli pole mingit kobinat ?
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Veokolmnurk

Post by metsamees »

Siiamaani pole keegi veel käsi väänama tulnud. Liiklusseaduse järgi on ainuke nõue jäigale ühenduslülile, et ei tohi olla pikem, kui 5 meetrit. Lisaks peab veel kehtima liikluskindlustus ja pukseerimisel on max lubatud kiirus 50 km/h. Ülevaatuse kohta arvab keegi vandeadvokaat Maano Saareväli, et seda pole vaja.
http://www.vastused.ee/loe/oigus/liiklu ... uliga.html
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Veokolmnurk

Post by AhtiH »

Mina olen saanud kviitungi selle eest, et sõitsin üle 50 km/h tunnis. Kolmnurga kohta ei olnud midagi neil öelda.

Autol oli nii kindlustus kui ülevaatus.
Minister
Posts: 536
Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Veokolmnurk

Post by Minister »

Kas kellelgi oleks seda veokolmnurka Tallinnas laenata. Vaja sapikas punktist a punkti b viia. Võtaks kohe mõõdud ka ja laseks endalegi teha.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
ardo91
Posts: 7
Joined: Tue Oct 29, 2013 6:51 pm
Maakond: Jõgevamaa
Contact:

Re: Veokolmnurk

Post by ardo91 »

Tere,

Olen siin värske mees ja mõtlesin, et kirjutan ka tarkadele meestele midagi.
Tegin ka oma sapperile jäiga ühenduse.
Käisin kohalikus metallipoes ja ostsin sealt ühtteist kokku.
Nelikanttoru 25*50*2 - oleks võinud olla 3mm.
Leht 4 mm

Ühesõnaga, üritasin seda Metsamehe jäika ehitada, no 3 osaline, saab lahti võtta ja uhke värk.
Aga asi hakkas teatud kohast läbi painduma. Tegin ta 2 osaliseks. Nüüd paar nädalat tagasi sai 133km ühte sapperit veetud, siin kodukandis ka natuke neid ühest kohast teise veetud.
Põhiline värk siis vedamisel - kindlustus sapakal(kui keegi tagant sisse sõidab, oled kannataja), kiirus kindlasti 50km/h( kui oled ees kerge autoga, siis see sapakas tahab lihtsalt sind edasi lükata inertsjõuga), kindlasti ohukolmnurk(kuna sa seal 50km/h kiirusega teepeal koperdad, siis tagant tulija saab aru, et mingi äss veab enda masinast kuhugi ja ei sõida sul tagumist osa sodiks). Kindlasti eespool mainitud alla 5meetri ühendus. See võiks olla minimaalne, kuna kui väga pikk lüli vahel on, tekib keeramisega raskusi, kuna pöörderaadius muutub meeletult. Kõige tähtsam - hea ühenduslüli, ehk veokolmnurk. Kui ise ehitada ei oska, lase kellegil teisel ehitada.
Aaa, ja veel, masin mida vedama hakkad peab olema ikka tehniliselt niipalju korras, et ta veereks normaalselt - kummid korras, rooli mehhanismil ei oleks midagi viga, muidu ei hakka rattad taga keerama. Sapakal õnneks rool lukku ei lähe, aga uuematel autodel võib minna.
Kui kellegil huvi, milline see lõpptulemus sai, siis võin pildi ka panna. ja kui isu tekib trükkida, siis võin isegi enda 966/968 ülemineku masinast natuke rääkida, mida minu teada eestis ainult 2tk on.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests