Sapikafänni ZAZ968 1975a.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Tervitus,
Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada rääkimist oma Venemaa käigust. Nimelt piiril järjekorras olles sai juttu tehtud ees oleva autojuhiga. Tuli välja, et tal kodus üks vana sapikas. Võtsin talt numbri ja lubasin hiljem helistada. Tagasi olles saigi tal külas käidud ja auto üle vaadatud. Tegu siis 1975a. helesinist värvi Zaz 968. Autol passi järgi olnud ainult 1 omanik. Läbisõit natuke üle 10000km. Kerel läbivat roostet ei ole. Üldiselt kere oma vanuse kohta väga heas korras. Ja kui omanik ütles, et autoga saab kaasa veel TÄITSA UUE komplektse mootori ja käigukasti, ega siis pikka mõtlemist ei olnud. Lõime käed ja auto oligi ostetud. Nüüd jäi ainult üles leida passijärgne omanik ja temalt ostu-müügi lepingule allkiri saada.
Eile saigi võrus omanik üles otsitud. Omanikuks oli 80 aastane tore vanaproua. Ta oli üsna üllatunud algul.Siis aga rääkis kuidas ta 1975a. selle auto sai. Nimelt on ta õpetaja ja tänutäheks anti talle 1975aaastal sapika ostuluba. Sapikaga sõitis ta ilusa ilmaga tööle ja koju. Lõpuks andis meeleldi allkirja.
Täna sai siis sapikal järgi käidud ja koju toodud. Käima läks kohe poolest pöördest. Ainult sidur ei toimi korralikult. Juba esimesed sõiduki tehtud.
Autoga seis selline, et vaja sammal maha pesta, tehniliselt korda teha, ARK-s paberid korda ja siis sõitma. Värvimistöid kohe tegema ei hakka. Kannatab nii ka sõita. Eks talvel võtab keretööd ette. Plaanis selle sapikaga Septembis Maantemuuseumisse tulla.
Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada rääkimist oma Venemaa käigust. Nimelt piiril järjekorras olles sai juttu tehtud ees oleva autojuhiga. Tuli välja, et tal kodus üks vana sapikas. Võtsin talt numbri ja lubasin hiljem helistada. Tagasi olles saigi tal külas käidud ja auto üle vaadatud. Tegu siis 1975a. helesinist värvi Zaz 968. Autol passi järgi olnud ainult 1 omanik. Läbisõit natuke üle 10000km. Kerel läbivat roostet ei ole. Üldiselt kere oma vanuse kohta väga heas korras. Ja kui omanik ütles, et autoga saab kaasa veel TÄITSA UUE komplektse mootori ja käigukasti, ega siis pikka mõtlemist ei olnud. Lõime käed ja auto oligi ostetud. Nüüd jäi ainult üles leida passijärgne omanik ja temalt ostu-müügi lepingule allkiri saada.
Eile saigi võrus omanik üles otsitud. Omanikuks oli 80 aastane tore vanaproua. Ta oli üsna üllatunud algul.Siis aga rääkis kuidas ta 1975a. selle auto sai. Nimelt on ta õpetaja ja tänutäheks anti talle 1975aaastal sapika ostuluba. Sapikaga sõitis ta ilusa ilmaga tööle ja koju. Lõpuks andis meeleldi allkirja.
Täna sai siis sapikal järgi käidud ja koju toodud. Käima läks kohe poolest pöördest. Ainult sidur ei toimi korralikult. Juba esimesed sõiduki tehtud.
Autoga seis selline, et vaja sammal maha pesta, tehniliselt korda teha, ARK-s paberid korda ja siis sõitma. Värvimistöid kohe tegema ei hakka. Kannatab nii ka sõita. Eks talvel võtab keretööd ette. Plaanis selle sapikaga Septembis Maantemuuseumisse tulla.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Väga vahva. Nauding on vaadata korralikke masinaid. Edu ja jõudu.
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Kuna 10 september pole enam kaugel, siis tuleb ilusat ilma ja vaba aega ära kasutada sapikat ehitades. Hetkel tegelen tuledega(ei põlenud ükski). Tekkis küsimus taga külgedel(akna juures tiibadel) olevate tulede kohta. Mis eesmärk neil on? Justkui oleksid gabariidituled, aga nad ei lülitu ju koos gabariitidega. Neid saab sisse-välja lülitada eraldi lülitist olenemata tuledelüliti asendist. Pole ka 968 raamatut, et lugeda nende kohta.
Üldiselt tööd on veel palju, aga lootust on kümnendaks legaalselt sõitma saada.
Üldiselt tööd on veel palju, aga lootust on kümnendaks legaalselt sõitma saada.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Põhimõtteliselt sain kõik tuled põlema. Venekeelselt skeemilt sain ka teada, mis need külgmised tuled on. Tegu seisutuledega.
Edasi tuleb pidurid üle vaadata.
Edasi tuleb pidurid üle vaadata.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Eks nende vanade autodega on nii, et ühest otsast ehitad ja teisest otsast juba laguneb. Nimelt läks katki juhi klaasitõstuki mehhanism. Seal sees oleval hammasrattal tuli osa hambaid ära. Kas kellelgi oleks pakkuda kasutatud klaasitõstuki süsteemi?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Täna sai tehtud esimene "pikem" sõit(9,5km). Sõitsin ARK-sse. Autol olid vanad Vene numbrid küljes. Aga õnneks politseile vahele ei jäänud. Ja sellega õnn ka lõppes. Maanteeametis autot arvele ei saanud. Auto läbis kontrolli ilusti. Numbrid passis ja autol klappisid. Arvele ei saanud sellepärast, et tahtsin auto vana passi endale jätta. See on selle auto esimene ja ainuke pass, kus kirjas auto huvitav ajalugu. Ja nii ma seal selle tädiga kaubale ei saanud. Esmaspäeval uurin Maanteeameti targematelt spetsialistidelt, kuidas saaks selle passi ikkagi endale jätta. Kui muidu ei saa, siis ütlen, et kaotasin ära. Auto andmed on ju neil arvutis juba olemas.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Sai siis jälle MNT ameti bürood külastatud. Kaasa võtsin pika seletuskirja, kus täpselt kirjas, kuidas auto pass ära kadus. Lõppes see sellega, et auto sai ilusti arvele koos uute numbritega. Nüüd vaja kaasitõstuk korda saada, pidurid ja sillad üle vaadata ja ülevaatusele minna. Üheksas september aina läheneb.
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Tubli, tore näha, et sõitvaid masinaid lisandub sapikaseltskondasapikafänn wrote:...Nüüd vaja kaasitõstuk korda saada, pidurid ja sillad üle vaadata ja ülevaatusele minna. Üheksas september aina läheneb.

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
No ei vea mul selle sapikaga! Mõtlesin siis laupäeval minna ülevaatusele. Auto juurde minnes avastasin, et parem esirehv täitsa tühi. Alla läks varuratas. Ülevaatuspunktis sees selgus, et lähituled ei põle. Öeldi, et sellega läbi ei saa. Hakkasin välja tagurdama. Siis aga avastasin, et kaugtulede kang oli pooles vinnas. Ju olin põlvega vastu läinud. Seepärast polnud lähitulesid. Õnneks sai tulede asi lahendatud. Ja ülevaatus jätkus. Pidurid olid väga head, samuti heitgaasid. Sillas mainiti, et ühel rooliotsa kummil mõrad. Kui pabereid vormistama läksin, siis selgus, et auto ei läbinud ülevaatust. Leiti kaks ohtlikku viga, mis tuleb korda teha. Esiteks tuleb ära vahetada esituled, kuna reflektorid ei läigi korralikult. Ja teiseks ohtlikuks veaks olid tagumised helkurid. Sellel autol on taga kaks kitsast helkurit. Need peavad olema punased. Minu omad on aga valged. Võib-olla on olnud kunagi punased, aga on pleekinud valgeks. Esmaspäeval vaja otsida kuskilt kaks punast helkurit.
Samuti ülevaatusel olles suri auto mootor kaks korda välja. Kütust ei saanud kätte. Mitu minutit pumpasin ja käivitasin. Lõpuks sain käima. Tuleb lahti võtta kütusepump ja ära remontida. Või siis uus pump panna.
Aga muidu liigub auto hästi.
Samuti ülevaatusel olles suri auto mootor kaks korda välja. Kütust ei saanud kätte. Mitu minutit pumpasin ja käivitasin. Lõpuks sain käima. Tuleb lahti võtta kütusepump ja ära remontida. Või siis uus pump panna.
Aga muidu liigub auto hästi.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Tunnetan sapikaomanikule omast positiivsust
Mul tutikaid 01 reflektoreid vedelemas kui soovi.
Aga teades sind siis auto reedeks jonksus nagu naksti.

Mul tutikaid 01 reflektoreid vedelemas kui soovi.
Aga teades sind siis auto reedeks jonksus nagu naksti.
-
- Posts: 536
- Joined: Tue Aug 30, 2011 2:21 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Ülevaatuse probleemid tunduvad väga norimisena. Mõlemad probleemid ei sega sõitmist ja pole ohtlikud teistele. Pole kohanud veel üv punktis seadet, mis seda reflektorite peegeldust mõõdab
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Ei norinud see ülevaataja midagi, lihtsalt tegi oma tööd korralikult. Mõni teine oleks silma kinni pigistanud. Ja küll ma need punased helkurid kah kuskilt saan. Reedeks on auto igal juhul Sügispäevadel platsis!
Teistel võib-olla veel huvitav teada, et ülevaatuspunkt on sama firma oma, kus minagi töötan. Tehti veel oma töötaja soodustust. Seega ausad kodanikud seal. Ei pigistata silma kinni ka oma töötaja autol!
Teistel võib-olla veel huvitav teada, et ülevaatuspunkt on sama firma oma, kus minagi töötan. Tehti veel oma töötaja soodustust. Seega ausad kodanikud seal. Ei pigistata silma kinni ka oma töötaja autol!
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Koostöö selle autoga ei taha kohe kuidagi sujuda. Ülevaatuse sain küll tehtud. Ülevaatuselt tulles selgus, et pidurituled ei põle enam. Viga oli silindri otsas olevas lülitis, mille ära parandasin. Siis tuli välja, et laadimine kadus ära. Mõõtmistöö tulemusena selgus, et viga on geneka sees olevas dioodiplokis. Üks diood oli katkestuses. Sai ka see ära parandatud. Laadimine sai enam-vähem korda. Järgmisena ütles üles õlirõhu andur. Hetkel auto ilma töötava õlirõhu tuleta.
Täna käisin väikesel pikemal test sõidul(60km.) 90-100km/h vahel pikemal sõitmisel läks mootori temp. 100-110 kraadi juurde. Tuleks natuke süüdet keerata. Aga jagaja pesas kinni. Tuleb lahti leotada.
Üldiselt auto homseks "valmis". Loodan, et ei ole oma autoga Teie hulgas nõrgim lüli. Et ei pea minu pärast kuskil teeservas seisma.
Homseni siis!
Täna käisin väikesel pikemal test sõidul(60km.) 90-100km/h vahel pikemal sõitmisel läks mootori temp. 100-110 kraadi juurde. Tuleks natuke süüdet keerata. Aga jagaja pesas kinni. Tuleb lahti leotada.
Üldiselt auto homseks "valmis". Loodan, et ei ole oma autoga Teie hulgas nõrgim lüli. Et ei pea minu pärast kuskil teeservas seisma.
Homseni siis!
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Ära muretse. See ülesanne on minu kandasapikafänn wrote:Loodan, et ei ole oma autoga Teie hulgas nõrgim lüli. Et ei pea minu pärast kuskil teeservas seisma.
Homseni siis!

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 198
- Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: Sapikafänni ZAZ968 1975a.
Algul ei tahtnud koostöö selle autoga kohe kuidagi sujuda. Aga selle 3500km.läbisõidu juures ei jätnud mind kordagi teele. Isegi kehvadele Venemaa teedele pidas hästi vastu. Nüüd siis asi niikaugel, et plaanis mootorit tuunima hakata. Kuigi ega praegu ka midagi viga ei ole. Väga hästi liigub edasi.
Plaanis panna 79mm kolvid ja tõsta surveastet. Elektronsüüde on ka kavas panna. Pritset hetkel aretama ei hakka. Ennem ootan Sipelga mootoriehituse vol3.-e ära. Karpaks jääb 08 solex karpa, mis on end väga hästi õigustanud. Tõeliselt hästi töötab.
Vaja otsida pealt siledad kolvid. Laupäeval lähen Venemaale ja vaatan seal Kostroma kolbe. Kuskilt kataloogist võiks vaadata ka muidugi Mahle kolbe koos rõngastega.
Kõigepealt muidugi vaja mootor lahti võtta. Äkki tuleb veel mõni ebameeldiv üllatus.
Hetkeseis siis selline:
Plaanis panna 79mm kolvid ja tõsta surveastet. Elektronsüüde on ka kavas panna. Pritset hetkel aretama ei hakka. Ennem ootan Sipelga mootoriehituse vol3.-e ära. Karpaks jääb 08 solex karpa, mis on end väga hästi õigustanud. Tõeliselt hästi töötab.
Vaja otsida pealt siledad kolvid. Laupäeval lähen Venemaale ja vaatan seal Kostroma kolbe. Kuskilt kataloogist võiks vaadata ka muidugi Mahle kolbe koos rõngastega.
Kõigepealt muidugi vaja mootor lahti võtta. Äkki tuleb veel mõni ebameeldiv üllatus.
Hetkeseis siis selline:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests