ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by tuust »

Nii :D , äkki räägiksid sellest.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Räägin loodetavasti millalgi täpsemalt aga hetkel väike kommentaar. Reede õhtul said alla uued Skoda vedrud ja amordid. Nüüdseks on nendega sõidetud 600 km ja sellest üle 100 km erineva seisukorraga kruusa- ja metsateedel. Tunne on hea ja raha läks asja ette. Auto on stabiilsem ja hüppab vähem. Sama asja kinnitas ka mul kaasa. Lisaks sai tagaosa ka veel kõrgemaks.

Täpne sobivus pole kuid istus üsna hästi.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Talv on pime ja sõite üksjagu seega käis masin täna silmaarsti juures.

Volgast sai ligi võetud uued lada esituled (10.- tk) ja kummist tulerõngad (6,50 tk). Lisaks veel komplekt Osram NightBreaker Plus Limited Edition pirne. Tulemuseks valge(m) ninaesine.

Uued asjad ootel:
Image
Veidi soppa:
Image
Vasakul vana ja paremal uus:
Image
Vasakul uus ja paremal vana:
Image
Mõlemad uued:
Image
Uus:
Image

Porimülgas viimasest sõidust (ülejäänud autot igaksjuhuks ei näita):
Image

Odoka näit 30882 km, et märk maha jätta ja hiljem kindlaks teha kui kaua pirnid kestavad.

Üritasin korra ka raamatu järgi tulesid reguleerida kuid oleks hoopis paigast ära reguleerinud. Ülevaatuspunktis selgus, et tuled peaaegu ideaalselt paigas ja ainult üks pool oli vaja veidi üles keerata. Raamatu järgi oleks päris palju alla keeranud aga võibolla lugesin/mõistsin valesti.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Pühapäeval sai tõenäoliselt selle aasta viimane sõit tehtud seega on aeg kokkuvõteteks.

Ülevaatusel sai käidud 20. aprillil ja sellega algas ka siis 2013 hooaeg. Siis oli odomeetri näit 23255 km ja hetkel on number 31508. Seega sai selle kaheksakuulise hooaja jooksul kokku sõidetud 8253 km. Pole paha number arvestades, et eelmine aasta oli selleks 9577 km

Auto juures midagi väga teinud ei ole kuna endiselt "istu sisse ja sõida" seisukorras. Talvel aga püüan leida veidi motivatsiooni ja asja ikkagi edasi arendada.

Seniks aga rohelisi jõule.
Image
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by madis1080 »

Millise Skoda amordid käiku läksid? Teaks endale ka suveks vaatama hakkata :)

Kuidas lood kütusekuluga on ka?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Amortidest kirjutan täpsemalt uuel aastal kui saan korra alt ära võtta.

Kuna paak veidi lekib kusagilt ülaosast ja ei saa täitsa täis võtta siis pole väga mõõtnud aga koos ahju kuluga on läinud see aasta umbes 700 liitrit kütust.
MAZ
Posts: 33
Joined: Sun Dec 28, 2008 11:41 am
Maakond: Tartumaa
Location: Nõo-Luke
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by MAZ »

700l on küllalt väike kogus,mul läks ühe hobimasinaga 2x samapalju ja läbisõit jäi napilt 2000km piiridesse. Eks seal oli ka viga ära riknenud kaanetihendis ja ülimalt aeglastes ülekannetes.
Igasugu vanarauda hoovis
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Vanade agade meeldetuletuseks pilt minu eelmisest sapikast. Seisukord ostuhetkel.
27. juuli 2005

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Ei ole ikka amorte alt ära võtnud ja kuna uus "läänestamise" projekt on peale tulemas siis kirjutan vedrudest/amortidest nii palju kui saan. Hiljem ehk lisan rohkem pildimaterjali.


Tagumisteks amortideks siis (Monroe kood 23821) pluss tolmukaitse (Monroe kood PK017).
Amordi alumine vedrukandur on umbes 2 cm kõrgemal kui originaalil. Ülevalt oli vaja keeret natuke pikemaks teha ja ots maha lõigata, et ei jääks nilbe. Lisaks on vaja amordi alumine silm ringi teha. Mina pressisin originaalpuksi välja ja lõikasin sapika omadest uued asemele aga selle tahaks millalgi ringi teha. Uuel amordil on silm väiksem seega originaalpuks modifitseerimata ei sobi. Muus osas sobis kenasti. Ülemine vedrutaldrik jääb originaal. Auto jääb taldriku tõttu tagant kõrgemaks kui enne. Mina olen väga rahul.

Alla panemisel oli vaja õõts piirajast lahti lasta, et saaks allapoole välja tuua. Muidu lihtsalt ei mahtunud amort tagasi kuna kõrgema taldriku pärast on kogupikkus suurem.

Lisaks on mul taga ka uued vedrud (Kilen kood 63103).
Vedrudeks võib kasutada ka jäigemaid (Kilen kood 63104). Amordile sobivad aga ka originaalvedrud.

Nii amordid kui vedrud on pärit Skoda Felicia I ja II/Favorit 1989-2001 aga lihtsam on antud koodide järgi võtta.


Kes tahab see küsib ise infot juurde või tuleb ise vaatama.

Kui kellegil soovi siis minu kaudu võib sõbralikumat hinda saada.

Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

sipelgas wrote:
Image
Täna saabus lõpuks 2 komplekti summuteid. Keegi tahtis kunagi saada aga enam ei mäleta kes.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Pagasiruum sai endale lõpuks tihendi lootuses, et nüüd puhub salongi vähem külma.

Tihend pärit Tööriistamarketist (kood TT152521) ja näeb välja umbes säherdune. Kõrgus 29mm ja pikkust veidi alla 4 meetri.

Image

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Veidike modifitseerimist ja ongi olemas kenasti sobiv reduktoriga starter.

Lähiajal leiab tee ka auto külge ja siis juba täpsemalt.

Seniks aga:

http://youtu.be/bhwYvyQgFhc
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Uus starter küljes ja hääl paitab kõrva. Lisaks veab mootorit mehise kiirusega ringi. Uuega see umbes 400 rpm ja vanaga oli umbes 200 rpm.

Suu on kõrvuni ja raha läks asja ette. :D

Image

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Kuigi tegemist vajavate asjade nimekiri on pikk siis endiselt on tegu suht kalla ja talla masinaga. Laupäeval sai käidud mõnusatel lumistel teedel sõitmas. Auto eelmisest orienteerumisest veidi porine aga väike pilt ikkagi.

Image

Koos uue starteriga said külge ka termostaatplekid ja suur põhjaplekk. Nüüd sai temperatuuri isegi 80 kraadi juurde. Tagumine võre tuleks aga ka kinni panna.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by tuust »

See lääne starteri modimine on kindlasti kiiduväärt ettevõtmine. Ise olen sellest ka juba ammu unistanud.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests