Abi mootori tööle saamiseks

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
Quattro1
Posts: 3
Joined: Mon Jun 04, 2012 10:18 am
Maakond: Tartumaa
Contact:

Abi mootori tööle saamiseks

Post by Quattro1 »

Tere
Oleks vaja abi sapaka mootori korralikult tööle saamiseks.
Kuna ma olen natukene autokauge inimene ja kokkupuude vene masinatega on minimaalne, siis seetõttu ärge pahandage, et osasid asju ei tea. Asi on selline, et pean ise kuidagi saama selle mootori paika timmitud ja tööle korralikult, sest ei ole enam inimesi alles, kes seda asja jagaksid peres.

Tegu on sapaka mootoriga, mis ei asu enam auto peal. On ühe muu tehnika peale tõstetud. Mis mootoriga täpselt tegu, ma ei tea, ei ole näinud tähiseid kuskil mootori peal.

Panen algatuseks mõned pildid. Peale klikkides lähevad suuremaks.
Image Image

Probleem 1: talvel käis mootor pidevalt 2 või 3 silindriga ainult. No ei tahtnud teisi taha võtta. Sai ostetud uued küünlad, nendega sai masina 3 silindri peale tööle. Tavaliselt on (kui mootorit vaadata pealtvaates ja rihm on üles/ettepoole suunatud) parempoolne alumine see silinder, mis ei tööta. Seal on isegi väljalasketoru külm.
Miks need silindrid siis taha ei tule? Mis selles võib viga olla?

Hetkel panin uue küünla sinna, kus silinder taha ei ole tulnud, siis võtsin ja puhastasin selle ümmarguse sõela ära (see potska seal mootori peal), vaatasin küünla juhtmed üle, võtsin jagajakaane maha, seal mingit probleemi ei näe, kõik korras ja puhas, kaanel pragusid mõrasid ei ole. Peale seda asja hakkasid kõik silindrid läinud nädalal tööle.

Aga siit tekkis probleem nr 2:
nimelt alguses käib kõik ilusti, aga kui masinaga sõita ja koormus on taga, siis mingi hetk hakkab jama pihta. Nimelt on nii, et kui lasta sidur lahti või vahetada käiku, siis kaob mootoril jõud tagant ära, pöörded kukuvad alla ja gaasiga mängides on masinat väga raske tööl hoida. Siiamaani enamasti sureb masin välja selle asja peale ja siis on käimasaamine päris raske. Muudkui käia teda, kuid lõpuks läheb käima. Mingi hetk tekib tunne, nagu vasaku külje pealt ei tahaks mingi silinder töötada vms, aga samas gaasitades hääl on hea ja jõudu nagu oleks, kuigi samas, selle jamamisega viskab tossu vasakpoolesest summutist välja, tihti on see must. Aga samas bensu haisu üles ei löö.

Ma alguses mõtlesin, et kui on probleem koormuses, et siis peaks näiteks hüdraulikaga mängimine samamoodi mootori välja suretama, aga ei. Mängi hüdraulikaga palju tahad, ei sure välja. Ja niikui liikuma hakkad, hakkab jama pihta ja kui uuesti seisma jääd, siis ongi nii, et masinal on päris keeruline korralikult tühikäigul töötada ja mitte välja surra.
Varasematel aastatel oli midagi sarnast, aga siis lõi bensu lõhna üles. Seekord bensu lõhna ei tunne.


Probleem 3: minu meelest saab masinal aku liiga kiiresti tühjaks. Kus asub sellel masinal genekas? Üks seier on masinale pandud, mis näitab laadimise ampreid. See on suht 0 lähedal töötades. Käivitusel läheb seal -15...-30 A ikka ära. Kahjuks tollel näidikul väiksemaid numbreid peal ei ole, niiet ei tea, palju A tühikäigul tuleb.

Jagaja kaas on ostetud uus läinud aastal. Küünlad on uued. Sai ostetud ka küünla juhtmed, kuid need kohe kuidagi ei sobinud. Vist oli mingi teise mootori mudeli omad. Pikkused olid valed. Või teine asi, päris sapaka keres jooksevad need juhtmed jagajatest küünaldeni teise koha pealt?
Enne kevadet vahetasin starteri ära. Vana lõpetas lepingu üles.

Minu küsimus olekski, et mida ma antud juhul teha saan, et mootor saaks korralikult tööle? Et alati oleks 4 silindrit ikka taga, et mootoril oleks jõudu, ja et mootor end nö täis ei tõmbaks ja et selliset imelikul kombel välja ei sureks käiku sisse pannes, nagu eelpool kirjeldada püüdsin.
Küsiks ka, et mis mootori margiga on täpselt tegu?
Või peaks midagi lahti võtma, puhastama, regulleerima vms? Kui peab, siis äkki selgitate, et mida ja mismoodi. Vist mingeid tööriistu ka leiab ka sealt garaažist, millega vist vanasti Ladasid, sapakaid ja mootoreid remonditi ja hooldati.
Nii, loodan, et sai hetkel kogu probleem üles kirjutatud. Kui midagi jäi puudu, eks ma siis täiendan.

Aitäh. Loodan, et saan selle mootori korralikult jooksma ja tööle Teie abiga.
Qunts
Posts: 71
Joined: Sat Apr 06, 2013 4:54 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Abi mootori tööle saamiseks

Post by Qunts »

Tere.

Pildi järgi tegu 30hj. mootoriga.
Peaksid algatuseks klapi vahed üle kontrollima. (mustad ovaalsed kaaned, sealt alt kontrollitakse)
Minu arvamus et klapi vahed paigast ja tänu sellele kaob jõud, Ei tööta korralikult.
Genekas ongi nendel suht nõrk, aga mõõda testriga aku pealt palju sinna voolu tuleb töötava mootoriga (norm oleks 13,5V)
Genekas asub esimesel pildi keskel, suur ümmargune asi. Võivad kulunud olla geneka harjad või laadimis relee otsa saanud, või kontaktid ära põlenud.
Mis küünlad panid ? Mul oli kunagi keegi tark pannud pikka keermega küünlad ja nii kui kolb jõudis ülemisse asendisse sai küünal jälle paugu kirja :D
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Abi mootori tööle saamiseks

Post by AhtiH »

Tegu jah 30 hobujõulise MEMZ-966 mootoriga.

Probleeme on loetletud mitmeid ja ilmselt oleks mõttekas ühele lahendus jõuda ja siis järgmise juurde minna. Akut saab esilagu ilmselt akulaadijaga laadida vajadusel seega keskenduks esmalt mootorile.

Esimese asjana võiks ära mõõte silindrite surved. Kui endal vastavat manomeetrit pole siis laenata või osta (15.- euroga peaks juba korraliku saama). Seejärel reguleerida klapid ja korrata mõõtmist.

Kuna mootor tundub võõras olevat siis vaja mingeid juhiseid klappide reguleerimiseks?

Küünlajuhtmed tasub kindlasti ära vahetada. Kui on soovi sobivate läänekate vastu siis mõõda originaalid ära ja kirjuta pikkused. Selle alusel leiab sobivad.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Abi mootori tööle saamiseks

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote: Kuna mootor tundub võõras olevat siis vaja mingeid juhiseid klappide reguleerimiseks?
Sain vihjest aru ;) kuna endalgi klappide kordus-reguleerimine ees, siis proovin nädalavahetusel õpetuse kokku klopsida koos piltide ja videolõikudega. :)
Image
Image
Quattro1
Posts: 3
Joined: Mon Jun 04, 2012 10:18 am
Maakond: Tartumaa
Contact:

Re: Abi mootori tööle saamiseks

Post by Quattro1 »

Vist siis kui lumi maas oli, siis korra proovisin mõõta, kui mälu ei peta, oli 12,8 V. Pean üle mõõtma.

Okei, nüüd tean, kus siis genekas asub selle mootori küljes :) Ega ju kõige suuremat asja ju ei vaata mis vastu vahib, kui kapoti lahti teed :D
Mõõdan ära, võibolla tõesti minna ja võtta ühed korralikud lääne küünlajuhtmed. Võibolla on tõesti probleem ka neis.

Vaatame, nädalavahetuseks lähen maale, siis saab asja lähemalt vaadata. Siis peaks klapiteema ka üle vaatama. Mõõdan ka laadimispinge üle. Siis saab teada.

Minu meelest on garaažis olemas silindri surve mõõtmise riist olemas. Hetkel ainus küsimus, et kuidas seda kasutada? Et küünal maha ja küünla auku see ots sisse. Ja siis mootor käima ja vaatan, palju seierilt näitab ja nii kõikidel silindritel?

Jään huviga ootama klappide regulleerimise õpetust.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Abi mootori tööle saamiseks

Post by AhtiH »

Quattro1 wrote:Minu meelest on garaažis olemas silindri surve mõõtmise riist olemas. Hetkel ainus küsimus, et kuidas seda kasutada? Et küünal maha ja küünla auku see ots sisse. Ja siis mootor käima ja vaatan, palju seierilt näitab ja nii kõikidel silindritel?
Kõik küünlad maha ja siis ükshaaval mõõdad silindreid. Mõõtmise ajal gaas põhja (et õhuklapp oleks lahti). Ja mõõtmise ajaks ei käivita mootorit vaid vead ainult starteriga ringi seni kuni surve enam ei tõuse.
Qunts
Posts: 71
Joined: Sat Apr 06, 2013 4:54 pm
Maakond: Harjumaa
Contact:

Re: Abi mootori tööle saamiseks

Post by Qunts »

Quattro1 wrote:Okei, nüüd tean, kus siis genekas asub selle mootori küljes :) Ega ju kõige suuremat asja ju ei vaata mis vastu vahib, kui kapoti lahti teed :D
Mõõdan ära, võibolla tõesti minna ja võtta ühed korralikud lääne küünlajuhtmed. Võibolla on tõesti probleem ka neis.
Küünla juhtmed saad näiteks Fixsusest ja ega need tänapäeval enam leti kaup ei ole.
Mõõdad juhtmed ära ja parem kui kaasa võtad et nad näeksid mis otsad peavad olema.
Küünla juhtmetega on veel see asi, et vene küünlal on pisikesed otsad aga läänekatel suuremad.
Pead võtma lääne küünlad ja nendelt otsad ära kruvima ja siis vene omadele otsa keerama muidu ei istu need uued juhtmed sinna külge.

Ennem kui midagi geneka juures lammutama hakkad kontrolli kõik ühendused üle, et oleks puhtad ja korralikult kinnitatud. Siis keera laadimis releel kaan maha ja vaata et kontakti vahe puhas oleks. (relee vist oli PP310) võin ka eksida.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Abi mootori tööle saamiseks

Post by AhtiH »

Qunts wrote:Pead võtma lääne küünlad ja nendelt otsad ära kruvima ja siis vene omadele otsa keerama muidu ei istu need uued juhtmed sinna külge.
Pigem ikka vene küünlad prügikasti ja läänekad peale. Siis kohe õiged otsad ka olemas.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests