Ahi

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Ahi

Post by Nongrata »

Tõmban esimese nõksu, tuli hakkab armatuuris põlema, 30sek pärast tõmban teise nõksu, pump hakkab plõksuma ja ahi hakkab mühisema, mühiseb 30-60sek ja jääb seisma, peale seda hakkab end sisse- välja lülitama iga 20-30sek järel. Mis värk on? Mida ja kust regullida? Tundub, et sisse- välja lülitab teda ahju lüliti juures olev (soojus) kontakt.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Ahi

Post by metsamees »

Pole ammu ahjuga võidelnud, eks targemad täiendavad ja parandavad.

Süsteem käib nii et peale teise klõpsu välja tõmbamist tilgub bensiin ahju hõõguva küünla peale. Kui korralik tuli ahjus kütab see termostaadi kuumaks, termostaat lülitab küünla välja ja uus peale tilkuv bensiin süttib juba ahjus olvast leegist.
Küünal võtab kõvasti rohkem voolu kui genekas anda jõuab. Niimoodi sisse/välja plõksimisega on suht ruttu aku tühi.

Kui tuli ahjus on liiga väike või termostaat valesti reguleeritud siis ahju natuke maha jahtumisel lükatakse küünal jälle järgi. Kui juhtmed on õigesti ühendatud siis ventikas kunagi seisma ei jää kui soenduse nupp välja tõmmatud on. Ma loodan et sul see "seisma jäämine" tähendab külma õhu puhumist mitte täiesti seisvat ventikat.

Niimoodi jupsiv ahi võib tähendada ainult paari-kolme erinevat asja:


1. Ahi kõrimulguni tahma täis. Suht tõenäoliselt nii ongi. Kui korpus lahti võtta, ventikas otsast ära ja kummihaamriga põlemiskambri korpust koksida ning aeg-ajalt tahma välja valada võib üllatuda kui palju seda nii väiksesse kopsikusse koguneda võib. Halba selline tegevus igatahes ei tee ja lisaboonusena võid ventika võlli puksi vahele mõne tilga mingit kuumakindlamat õli lasta- kuni õli ära põlemiseni käib ventikas praktiliselt hääletult.
2. Bensiini ei tule piisavalt peale et stabiilne tuli ahjus püsiks. Pumba klapid, bensiinifilter ja kogu see karpa moodi kolakas puhtaks teha, düüs kriitilise pilguga üle vaadata jne.
3. Termostaat valesti reguleeritud, lükkab küünla liiga ruttu tagant ära. Võimalik, aga hästi ei usu. Termostaadi reguleerimise jätaks mina viimaseks asjaks. Kõige lihtsam on küll kruvikeerajaga peale lennata aga kaks eelnevat viga on hulka tõenäolisemad kui see, et termostaat äkki valel temperatuuril lülitama hakab. Kui üldse küünalt tagant ära ei lülitaks siis veel, aga tegelikult sinu autol ta ju täitsa toimib- külmalt on küünal taga, ahju kütte minnes lülitab küünla välja ja kui ahi jahtub lükkab küünla uuesti järgi.

Õigest otsast pihta hakates saad omale hooldatud küttesüsteemi, termostaadi kruvimisest alustades on suht suur tõenäosus lõpetada mõnel ilusal talveõhtul külmas ja tühja akuga sapikuga mingis X Eestimaa paigas.
Mul läbi proovitud värk- 2008 aasta talveralli ajal oli küll 2 akut kaasas aga lumised teed raputasid tahma ahju seintelt põhja, heitgaasid ei saanud enam välja. Tükk aega ahi jupsis, siis ei puhunud enam üldse sooja ja varsti oli käes pidulik hetk kus mõlemad akud tühjad ja mingis väikses metsavahe kohas sapik korraks välja suri.
"Toredast" talvepiknikust päästis ainult vänt. Kiilasjää peal käima lükkamine oli suht lootusetu ja kuna me sel hetkel väheke eksinud ka olime siis ega sealt mööda küll keegi ei sõitnud.


Jõudu ja kannatlikku meelt selle ahjuga. Kui töötab on super asi aga mida külmemaks ilmad lähevad seda suurem on tõenäosus et ahi jälle iseloomu näitama hakkab.
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: Ahi

Post by Nongrata »

Mul jääb just nimelt kogu kupatus seisma st. mootor ei tööta. Ahju lülitil salongis on mingi termolüliti (bimetall või midagi sellist), vot see klemm majandab seal, kontakt on koos, siis töötab, siis lahutab ja ei tööta. Kusjuures ühel päeval hakkas täitsa korralikult tööle, töötas oma 5min nagu reaktiivmootor. Mootor töötyab ikka suht suure müraga, äkki laagrid või pukisd kulunud. Alustan siis tahmaeemaldusega, eks siis vaatab edasi.
_-I-_
Posts: 36
Joined: Wed Jun 22, 2011 10:16 am
Contact:

Re: Ahi

Post by _-I-_ »

Ei haaku küll konkreetselt sinu teemaga, kuid ehk on kellelegi teisele abiks. Sapaka ahi pole töötanud miski 1 aasta (ehk siis ostust saati).Nädalavahetusel võtsin ahju ette ning hakkasin ta hingeelu uurima, ilma et ma kunagi oleks kokku puutunud ja teaks konkreetse ahju tööpõhimõtet.

1.-Loogiliselt lähenedes alustasin küünlast (ei teadnud, et pump peab ka häält tegema pumpamisel). Küünalt testisin lihtsalt - aku pealt võtsin krokodillidega voolu - ja + külge ning oli näha/tunda, et küünal läks tuliseks (katseks panin ka maj.pidamis paberi vastu mis tõmbus kohe pruuniks). Seejärel läks küünal tagasi peale, kuna asi tundus töötavat.

2.- võtsin ette pumba. Samuti hakkasin uurima mis ja kuidas see pump õigupärast tötöab. Tuli välja, et lihtsalt et edasi tagasi liikudes (Ei jookseks mööda külge maha kui keegi targem seletaks ka täpse pumba tööprintsiibi lahti). Enivei, pumba viga oli selles, et kontaktid olid mustad/tahmased/põlenud lahustiga puhtaks ja paar korda liivapaberiga üle ning samuti aku pealt vool järele ja pump lõi väga hästi!

3.- enne käima panemist pumpasin veel vana, roheliseks läinud kütuse süsteemist välja (nii ma vähemalt arvasin..). Puhastasin ära ka filtri, mis ennem ahju asub (oli üllatuseks täiesti puhas).

Katsetamisel tuli küll sooja kuid mitte tulist/kuuma õhku. Ning esimesel käivitamisel olin tulekustutiga valmis, oli ka põhjust sest kõikjalt tuli suitsu (ilmselt jäi ikkagi mingi õline kütusejääk torustikku ja siis see suitses ja põles seal). Lõpuks põles ahi tühjaks ning jäi normaalselt tööle. Või noh, käis ringi ja puhus sooja, kuid mitte tulist. Ehk peaksin samuti võtma lahti kütuse regulaatori ja vaatama selle seal üle ning plaanis on ahi korraks maha võtta ning täielikult puhtaks seest teha, sest nagu eelnev kommenteerija ütles võib sellega hiljem probleeme tekkida.

Kas ehk keegi oskab soovitada veel, kuidas läheneda ning kas on üldse mõtet ahju karburaatorit näppima hakata. Pean seda silmas, et äkki pärast ei jää tihendid pidama ning hakkab läbi tilkuma, mis võib Sapile saatuslikuks saada? :(
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Ahi

Post by AhtiH »

Küünla puhul ei tohi ära unustada, et tegu ei ole 12V jaoks mõeldud asjaga ja otse akult pannes põleb peagi läbi. Süsteemis on ta jadamisi teise spiraaliga ja seetõttu tööpinge u 6V.

Elektriline kütusepump on ikaldus ja pidevat kasutades ei õigusta ennast. Süsteemi on ümber tehtud mootori kütusepumba peale. Ehk siis mootori pump saadab kütust nii mootorile kui ka ahju. Plussiks töökindlus aga miinuseks see, et seisva mootoriga töötab ahi seni kuni karpast kütus otsa saab.

Ahju karpat tasub ikka puhastada aga elektromagnetklapi eemaldamisel ei pruugi seda enam pidama saada kuna kummile jälg sisse jäänud ja teises asendis paigaldades jääb lekkima. Muude asjadega pole muret ja tihendi saab vajadusel ise teha.
_-I-_
Posts: 36
Joined: Wed Jun 22, 2011 10:16 am
Contact:

Re: Ahi

Post by _-I-_ »

Kas pead silmas elektromagnetklapi all, et joonisel nr-itega tähistatud (65-67) osa pole mõtet küljest võtta?
https://www.dropbox.com/s/v6qwrxhut8h3i ... 2%20PM.png
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Ahi

Post by AhtiH »

Pildil küll muhu oma aga põhimõtteliselt seesama jah. Võib ära võtta ikka aga minul jäi pärast lekkima (peale ahju välja lülitamist jooksis peale seni kuni karpa tühi). Lõpuks tegin küll asja korda.

Image
_-I-_
Posts: 36
Joined: Wed Jun 22, 2011 10:16 am
Contact:

Re: Ahi

Post by _-I-_ »

Et lõpuks nii mulle kui ka teistele info jääks, siis kuidas sa selle lõpuks pidama said? Ostsid uue tihendi või asendasid selle mingi alternatiiviga?
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Ahi

Post by AhtiH »

Alguses võtsin valtsi lahti ja keerasin kummiosa ümber aga pärast ei saanud valtsi korralikult kokku ja hakkas kinni kiiluma. Ja siis võtsin teise karpa seest uue jupi kus polnud sellist jälge sees.
_-I-_
Posts: 36
Joined: Wed Jun 22, 2011 10:16 am
Contact:

Re: Ahi

Post by _-I-_ »

Kuna nädalavahetuses plaanis ahi tahmast puhastada (arvan, et on tahmane kuna ei tule tulist õhku vaid tuleb soe) siis kas keegi on oskaks näpunäiteid anda, kuidas seda täpselt teha? Või pigem küsiks kas seal on mingeid ohukohti, ära lõhkumaks või katki tegemaks?
Image
Image
sapikalist
Posts: 147
Joined: Thu Oct 28, 2010 1:29 pm
Contact:

Re: Ahi

Post by sapikalist »

Ainuke koht on see klaasist termo andur kus on raud sees.Ise olen viimased paar kuud sapaka soojendusega maadlend ja ikka n.kuvad näkku.Muidugi soojenduste puhul peab ka korralik lyliti vahel olema mis pingele vastu peab omal mitu tykki juba läbi läinud.Tahmast saad puhtaks ainult lahti võtmise teel ega seal eriti muud varianti pole.
Edu nende soojendustega!
Kui kellelgil vaja siis soojenduse osasid pakkuda.
Sapikad on kui mootorrattad ainult et katuse ja nelja rattaga.
zaz 968A
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests