Kalle 3A3-966B 72'

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Mul enamus 354 aga üks vist ka 368. Sisse pole vaja vaadata. Ühe 354 kiskusin täna taastamiseks lahti.

Lihtsalt huvitas kumb võimsam (kuna 354 suurem siis eeldasin, et see võiks olla võimsam).
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:...ühe 354 kiskusin täna taastamiseks lahti.

Lihtsalt huvitas kumb võimsam (kuna 354 suurem siis eeldasin, et see võiks olla võimsam).
Räägi mulle ka siis, mis harjad seal on, külg-või otsaharjad ja peaks tegema katse, mõõtma ära mähiste takistused ja nende läbimõõdud, sellega saaks ka määratleda, kumb reaalselt võimsam on, kas 354 või 386. CT-362 ära kindlalt pane :) seda sa tead juba. Jube uimane ja tarbib aku tühjaks, selleasemel et mootorit kiirelt ringi vedada(mul proovitud 2tk CT-362-sid sapperi peal). CT-968 ikka võrratu ja isiklikult kiidan(hindan detailide kvaliteeti ja võimsust kõrgelt).
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

CT-362 mul pole.

CT-354 on külgharjadega. Minu mootori teemas olev viimane video on tehtud Indreku CT-368 jõul. Siiamaani on mul alati kasutusel olnud CT-354 starterid.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Raamat kirjutab nii:
Zaporožets 966B - CT351B;
Zaporožets 968 - CT354;
Zaporožets 968M - CT368.

Soovitan katsetada, sul on see võimalus, kuna mootor puki peal. Pärast äkki selgub, et su CT354-l on rohkem jõudu kui ühelgi CT368-l...vene starterid ei ole kunagi ühesuguse võimsusega olnud, esineb kõrvalekaldeid(vasekaod, plekkide lühised ja mähiste asetus omavahel). Relee pane kindlasti läänekas(vene RS502-d on sõnakuulmatud vahel), muidu pead ikka ja jälle kruvikeerajaga oma autot käivitama.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Releega pole ausalt ühtegi probleemi olnud. Algselt oli pidevalt jama blokeerreleega aga see sai üsna kiiresti vahel ära visatud. Aga ilmselt läheb uus relee niikuinii kuna kogu mootoriruum saab ju uue juhtmestiku.

Aga vaatan ja testin starterit ning mõõdan samal ajal voolutugevust ampertangidega. Põhimõtteliselt saan pöörlemiskiirust ka mõõta. Mootor muidugi nii tihe, et käib väga raskelt ringi ka ilma küünaldeta.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:...oli pidevalt jama blokeerreleega ....
Ahaa, tean, mul ka. Aga mul jääb see vist alles kuid elektroonika muutub - (relee asemele tuleb transistor ja paar detaili veel). Mul on uuel lisagenekal selline väljaviik, mis sobib blokeerreleele(vahelduvvoolu klemm, nagu sapperi orig. genekal 3-faasi klemmid).
sipelgas wrote:Põhimõtteliselt saan pöörlemiskiirust ka mõõta.
Jah, sul on ju väntvõlli ratas ja andur :)
sipelgas wrote:Mootor muidugi nii tihe, et käib väga raskelt ringi ka ilma küünaldeta.
Aga miks ta nii on? Kas saaled ei ole siis ikka õige mõõduga? Kujutan ette, et pead käivitamise ja soojendamisega väga ettevaatlik olema, et miski paisudes sisse ei sööbiks ja kogu tehtud töö luhta ei läheks.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Mina ei näe mingit vajadust blokeerrelee jaoks. Nii vaikne sapika mootor ka pole, et ei kuuleks kui käib.

Aga eks ta käib ringi raskelt kuna silindrid on hoonitud üsna jämeda kiviga ja rõngad nii tihedad. Ja mul ju kusagilt keerata pole kuna trigger wheeli paigaldamisega kadus "käbi" peitu. Ehk kätega peab rihmarattast keerama.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:...ei näe mingit vajadust blokeerrelee jaoks...
Ma mõtlen rohkem oma tüdruku peale, kui ta sõitma hakkab. Blokeerrelee lihtsustab algajal sõitjal käivitamist tunduvalt, eriti, kui ta ei tea mis on starter, pendiks, miks peab mootori käima minnes võtme lahti laskma jne.;) hoiab sapperi hammasvöö ja starteri nukke tervena. :)
sipelgas wrote:...eks ta käib ringi raskelt kuna silindrid on hoonitud üsna jämeda kiviga...
Siis arusaadav. Eks algul peab teda harjutama, võibolla oleks isegi otstarbekas ennem käima panekut ilma toitesüsteemita(bensiinita) mõned kilomeetrid teise auto järel vedada, abiks ikka esmasel kriitilisel sissetöötamisel, kui iga kuupmikromeeter on arvel hõõrdpindadel. :D
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Mootor läheb ikka pukis enne tööle. Eks teda saab seal kedratud üksjagu enne kui kütust nuusutada saab seega esmase liikumise teeb ära. Ja siis ilmselt mitu liitrit pukis koormuseta ja madalal temperatuuril.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Videot ka esimesest käivitamisest korras süütega(aga vigase karpaga):



Praegu kõik korras. Tühikäik on veel imelik, aga see ei sega.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Sellega seoses tuli mõte, et peaks mootoriruumi panema "launch buttoni" starteri jaoks. Teinekord ikka vaja ja starteri juurde naljalt ei pääse kui plekid kõik küljes. Üks mugav aga kaitstud nupp oleks asjalik.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Õige, ise vedasin selleks juhtme starteri pendiksipoldi küljest jastartimiseks ühendasin seda geneka klemmi + peale... :)

Video ka summutitest. Nii mürarikas veel, sest üks lambda oli puudu. Muidu selline vaikseke, sapika kohta harjumatu isegi. Aga mina olen rahul ;)

Image
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by metsamees »

sipelgas wrote:Sellega seoses tuli mõte, et peaks mootoriruumi panema "launch buttoni" starteri jaoks. Teinekord ikka vaja ja starteri juurde naljalt ei pääse kui plekid kõik küljes. Üks mugav aga kaitstud nupp oleks asjalik.
Siiamaani olen mina selleks kasutanud starteri relee klemmide külgeminevaid juhtmeid. Juhe relee küljest lahti ja vastu teist. Käiab starterit küll, juhtmeotsad veel ära ka pole väga põlenud. Üpris mugava koha peal kah teised. Olgu, päris aus olles saab nii ka tulemerd teha kui jäme + ots vastu keret läheb aga seda ju kauaks ikka ei juhtu.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Ikka saab nii ka jah. Aga väga mugav (ja turvaline) oleks kui paneks eraldi nupu selle jaoks.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Ikka saab nii ka jah. Aga väga mugav (ja turvaline) oleks kui paneks eraldi nupu selle jaoks.
Sellise tuumaallveelaeva kaitstud nupu, punase hoiatusvalgusega kaaneke on ees ja siis saad selle ülese sõrmega tõmmata ja START vajutada. Seda muidugi ainult siis, kui käik väljas(käiguhoovastiku külge blokeerandur - lüliti) ;) Mõtlesin sapikale distantskäivitust ka teha, puldist. Selline "varu" nupp on olemas puldi peal, et kui kontroller saab aru, et käik on ikka väljas ja käsipidur peal, saab sellest nupust auto mootori käivitada(ja vajadusel seisata), et toast kohvi juues mootor sooja panna juba. :)
Image
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest