Kalle 3A3-966B 72'

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Tee siis step-by-step õpetus ka jooksvalt. Või jätame selle Indreku ülesandeks?
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Tee siis step-by-step õpetus ka jooksvalt. Või jätame selle Indreku ülesandeks?
Olgu, ma teen selle valmis. Teeme pildid ja video ka(video selleks, et kui piltidelt ja tekstist aru ei saa, siis youtube abil ikka midagi õnnestub järele teha neil, kes alles alustavad sapika häälestamist) :)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Viga leitud! :D
Võtsin täna õhtul jagaja lahti, keerasin nuka(justnimelt, see on ju tsentrifugaalvihtide peal tihvtidega kinni ainult)180 kraadi ringi ja panin jagaja kokku tagasi. Nii. Pilt läks palju selgemaks, jagajat puhastades olin selle lihtsalt valepidi kokku pannud.

Hommikul teeme proovi. Poleks uskunud, et nii lihtsalt korda asja saan :) 10 minutit kulus. Jagaja peale, klapiregull, süüde ja start ;) veelkord aitäh kõikidele kaasaelajatele ja aitajatele!
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Vead on alati lihtsad aga raske on nende avastamine. Aga edu ning õnnesoovid sünnipäeva puhul.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Aitäh õnnitluste eest!

Nokitsesin õhtul veel veidi sapika kallal. Täiesti puhtalt käis juba, aga karpateema oli ka ikka(nimelt karpa plastiktald oli vale - ovaalne, aga sellel karpal vaja trapetsikujulist talda). Vilistas, mõtlesin et kuskohast see vile tuleb(nagu turbo) :D
Siis panin kõik plekid ka külge, hermetsiga servad ka kinni ja karpa peale uuesti, õige tallaga. Ikka ei taha käia. Prooviks kasutasin saebensiini, selles tilk 2-taktilise õli ka, võibolla see rikkus ürituse ära. Lasin ujukiruumi puhtaks käia ja homme proovin juba värske 95 bensiiniga uuesti. Summutajad õigustavad ennast 100%, ülimahe hääl on ikka ja pöördesse ajades ei pobise enam nii, tunduvalt vaiksem kui ennem.
Saaks päeval karpa kenasti häälde, võiks juba proovisõitu ka teha. Tahan ikka teada, kui kuumaks ma õliradika saan. :)
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Eilne päev oli siis tõeline revolutsioon. Pööre sapikamajanduses, tehtud tööd hakkavad vaikselt vilja kandma. Karpa korras(tihend katki, vahetatud), süüde täpselt paigas ja sõitki tehtud. Ennem sõitu pidin ennast muidugi korralikust jääajast läbi kaevama(talv ei taha ikka lõppeda veel). :p Pilti ka:

Image

Peale kaevamist sõitsin paarkümmend kilomeetrit soola mitte kunagi näinud teedel ja olin ülirahul. Õliradikas ei võtnud esimesed viis kilomeetrit vedu, aga varsti ei saanud enam puutudagi, niiet kui selle nüüd koos puhuriga toimima saaks, sulatab vähemalt tagaklaasi või eemaldab lihtsalt kondensvett klaasilt. Ette tuleb jahutusvedelikuga küte ja see saab olema hirmus kange, sest proovisin radiaatori, Tuusti pumba, voolikute ja paisupaagiga korra, mis sumpaküte teeb. 3 minutit peale käivitust oli radikas kuum, 15 min pärast kohapeal käies pea 70 kraadi. Meeletu soojus tuleb leegitorudelt ikka.

Image

Image

Naljakas vahejuhtum oli ka, kus vastutuleja vilgutas meile tulesid, et pange need põlema. Hakkasime pruudiga mõlemad täiest kõrist naerma ja vastutulija samuti :D mul ju pole neid veeeel :D

Image

Image
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Täna sai väheke sapika varjualust koristatud - ebavajalik kraam välja ja tööriistad korda ning varuosad korralikkude kastide sisse, enam ei ole segamini kõik. Ajasin selleks masina välja, käima läks esimesest pöördest ja käis nagu viiul. Ainuke kahtlane asi, mida täheldasin oli terav kõlks madalatel pööretel(900...1200)kuulasin mootorist. Klapid on piinliku täpsusega reguleeritud, gaasijaotus õige, klapid pähe ei käi ja muu ka korras. Mis võiks sellist teravat müra teha(tuleb ainult ühest silindrist, tunne nagu keegi taoks seestpoolt mutrivõtmega).

Summutid on ka hiilgavad, nüüd sai sisse ka roostevabast materjalist terasesasi, hääl muutus kordades mahedamaks. Uued summutid õigustavad ennast 100%, mõõtsin ka vastusurvet(lambda aukudest) ja see oli imeväike, aga samas müra summutavad effektiivselt.
Homne päev algab jälle koristamisega, tahaks kõik täiesti puhtaks ja platsi sapika ümber tegutsemiseks vabaks saada, et tõsisemalt ehitama hakata.
Image
Image
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by tuust »

See kolks on tõesti huvitav asi. Minul oli sama asi, kolks väga madalatel pööretel ja ainult ühes silindris. Lahti võttes ei leidnud midagi mis selle oleks võinud põhjustada. Mõtlesin, et äkki on asi nii, et silindri hülsse paigaldades oli üks natuke kõrgem kui teine ja siis mingi aja möödudes hakkab see madalam üles alla liikuma. silindri peal oli ka näha randi sügavamaks kulumist. Aga ilmselt on see väheusutav teooria.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

tuust wrote:See kolks on tõesti huvitav asi...
Tõesti on, see ei tule alt motoplokist, saalede juurest ega nukkvõlli pealt, et nukad kulunud oleks ja tõukurid kõliseks vms. Ikka otse silindrist(just külma mootoriga, panin tähele). Kuulasin stetoskoobiga kõikvõimalikud punktid üle. Soojalt, kui auto käib 10min, on kõlks kadunud. Raamatust sain teada, et asi on vene autode puhul normaalne, kolbidel on paisumisruum antud ja kui nad on soojenenud, paisuvad parajaks(mitte kinni silindrisse) ja kõlks kaob iseenesest.
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Tegu võib olla nii "piston slapiga" kui ka sellega, et kolb käib vastu pead. Slapi puhul peaks aga kolb või silinder kulunud olema. Kui kolb käiks vastu pead siis võiks seda ilmselt pikemalt olla. Minu mootoril oli ka kolks sees. Peale tekstoliidi vahetust kadus vist ära või jäi vähemalt väiksemaks.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

pooltelg4 wrote:Õhtust, lp. klubilised!
Avastasin, et mul loksub rihmaratas. Nimelt, mitte väntvõlli teljega paralleelselt vaid ringiratast vasakule ja paremale käega keerates umbes 2mm. Kas midagi võib ära kulunud olla?
Selle vaatasid ka üle ja leidsid põhjuse?
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Tegu võib olla nii "piston slapiga" kui ka sellega, et kolb käib vastu pead. Slapi puhul peaks aga kolb või silinder kulunud olema. Kui kolb käiks vastu pead siis võiks seda ilmselt pikemalt olla. Minu mootoril oli ka kolks sees. Peale tekstoliidi vahetust kadus vist ära või jäi vähemalt väiksemaks.
Siis peaks sooja mootoriga hullemaks minema ju kui kolb pähe käib. Aga soojenedes lakkab, hakkab hästi tasa käima. Kahtlustan ikka kolbe, neid on ju kolme eri mõõtu. Erinevus on küll mõni tuhandik aga seegi loks.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:
pooltelg4 wrote:...et mul loksub rihmaratas...
Selle vaatasid ka üle ja leidsid põhjuse?
Jah, polt oli pool millimeetrit järgi andnud, ja seetõttu oli kerge loks sees rihmarattal. Võtsin lahti, puhastasin sisu ära(kuigi sinna polnudki eriti midagi kogunenud õli seest mustust). Tegin uue tihendi ja panin hermeetikuga ratta tagasi. Loks on kadunud.

Hetkel koristasin veel hoiuruumi, nüüd on nagu tantsuplats juba, pool ruumi tuli juurde kohe. Ja leidsin huvitavaid asju jälle, mida kaua näinud ei ole. :)
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by AhtiH »

Kas keegi teab, mis erinevus ja CT-368 ja CT-354 starteritel? CT-354 on tagumine osa pikem aga kas on ka võimsuse vahe?

Mõlemad sobivad sapika mootorile igatahes.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

sipelgas wrote:Kas keegi teab, mis erinevus ja CT-368 ja CT-354 starteritel? CT-354 on tagumine osa pikem aga kas on ka võimsuse vahe?

Mõlemad sobivad sapika mootorile igatahes.
Mul on mõlemad täiesti olemas kollektsioonis, CT-954 N=0,8kW ja CT-968 N=0,9kW(väidab K.Aleksiuse ja A.Palu raamat). Tee omad järeldused. Sisse pole 354-le vaatanud, aga võin seda teha kui soovid, siis tean vastata harjade asetuse jms kohta.
Image
Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests