ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Mingi teine karbuss ka plaanis peale panna?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ei hakka jamama kuna plaanis ikka pritsungi peale mootor ehitada. Hetkel saab praegune K-133 remontkomplekti endale sisse ja jääb nii.madis1080 wrote:Mingi teine karbuss ka plaanis peale panna?
Pilte ja muud juttu ei jaksa kirjutada hetkel aga see mootor oskab juua mehiselt. Max 5 minutiga oli pukis käies 1L bensiini läinud.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kuidas olukord on, kas jõuad valmis?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Mootor seisab pukis, karpa juppideks.
Laupäeval läheb mootor peale ja õhtul olen stardis kindlasti.
Kahjuks peab tõdema, et ei ole tulemusega rahul ning oleks vaja mõned asjad ümber teha aga eks näis kas see juhtub see nädal või millalgi hiljem.
Tegelikult oleks tahtmine võtta auto täitsa pulkadeks ning kere ära teha. Soodapritsi alt läbi laskmine maksab paraku u 1000 EUR pluss veel värvimine jms otsa. Vahepeal ei saa muidugi sõita ka aga sellega peab leppima.
Vaatasin siin ükspäev Ukraina ZAZ foorumit ja tuli isu peale teha auto aastaringseks igapäevaliikuriks. See muidugi tähendab nii kere, mootori, käigukasti jne kaasajastamist.
Elame näeme.
Sellele mootorile kulutatud ajaga oleks jõudnud paar uue sõiduka mootorit tehtud.
Laupäeval läheb mootor peale ja õhtul olen stardis kindlasti.
Kahjuks peab tõdema, et ei ole tulemusega rahul ning oleks vaja mõned asjad ümber teha aga eks näis kas see juhtub see nädal või millalgi hiljem.
Tegelikult oleks tahtmine võtta auto täitsa pulkadeks ning kere ära teha. Soodapritsi alt läbi laskmine maksab paraku u 1000 EUR pluss veel värvimine jms otsa. Vahepeal ei saa muidugi sõita ka aga sellega peab leppima.
Vaatasin siin ükspäev Ukraina ZAZ foorumit ja tuli isu peale teha auto aastaringseks igapäevaliikuriks. See muidugi tähendab nii kere, mootori, käigukasti jne kaasajastamist.
Elame näeme.
Sellele mootorile kulutatud ajaga oleks jõudnud paar uue sõiduka mootorit tehtud.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Eile hommikul oli veel mootor pukis ja ühe poole silindripea maas. Igatahes kokku ta sai ja õigeaegselt stardis ka oldud.
Sõit möödus kahe silindriga ning kütusekulu u 20L/100km.
Vahepeal pidi ühe ratta mutreid pingutama aga muud viga olnudki. Kui välja arvata fakt, et auto edasi ei liikunud reipalt ning tagasitulles oli püsikiirushoidja peal (loe: gaasipedaali pidi jalaga tagasi tõmbama).
Aga oli mõnus ja auto tahab ikka tegemist saada. Mingi hetk üle vaatama, miks 2 silindrit ei tööta ja kuidas õlileketega on.
Mittetöötavad silindrid avastasin tegelikult juba enne töökojas kui hakkasin stroboga süüdet vaatama. 1. silindri küünlajuhtmelt ei lugenud kiirust välja, samamoodi ka kolmandalt. Muidu väga aru ei saanud, et kaks ei tööta.
Taaskord veendusin, et 95-ga sõites ei tööta see mootor kui süüde stroboga õigeks pandud.
See kuu vaja veel ülevaatusel käia ning järgmine etapp 14. aprillil Läänemaal. Siis 21. aprillil Haapsallu kiirendusele ja siis jälle orienteerumine 26. aprill Tallinnas. Tuleb tihe kuu.
Sõit möödus kahe silindriga ning kütusekulu u 20L/100km.
Vahepeal pidi ühe ratta mutreid pingutama aga muud viga olnudki. Kui välja arvata fakt, et auto edasi ei liikunud reipalt ning tagasitulles oli püsikiirushoidja peal (loe: gaasipedaali pidi jalaga tagasi tõmbama).
Aga oli mõnus ja auto tahab ikka tegemist saada. Mingi hetk üle vaatama, miks 2 silindrit ei tööta ja kuidas õlileketega on.
Mittetöötavad silindrid avastasin tegelikult juba enne töökojas kui hakkasin stroboga süüdet vaatama. 1. silindri küünlajuhtmelt ei lugenud kiirust välja, samamoodi ka kolmandalt. Muidu väga aru ei saanud, et kaks ei tööta.
Taaskord veendusin, et 95-ga sõites ei tööta see mootor kui süüde stroboga õigeks pandud.
See kuu vaja veel ülevaatusel käia ning järgmine etapp 14. aprillil Läänemaal. Siis 21. aprillil Haapsallu kiirendusele ja siis jälle orienteerumine 26. aprill Tallinnas. Tuleb tihe kuu.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Tänane käivitamine ja sõitmine oli üsna vaevarikas. Kuna segu liiga rikas siis olid kõik küünlad tahmased ja töötas taaskord ilmselt kahe silindriga, mis oli külma mootoriga üsna õudne.
Aga üsna hästi töötab ju:
http://youtu.be/JdccLUv8OnQ
Aga üsna hästi töötab ju:
http://youtu.be/JdccLUv8OnQ
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Täna sai siis natuke sapikat vaadatud. Esimese asjana kontrollisin silindrite surveid.
1. 7,5 bar
2. 0 bar
3. 8 bar
4. 7,5 bar
Kuna teises 0 siis mõtlesin, et ehk klapivahed puuduvad. Kui kaane maha võtsin siis avanes selline vaatepilt (nookurite võlli võtsin enne ikka maha). 2 silindri sisselaskeklapp kuidagi madalal.
Ja selle põhjustajaks:
Ja ma veel nägin vaeva, et pea küljes olevad summutiotsad korda teha.
1. 7,5 bar
2. 0 bar
3. 8 bar
4. 7,5 bar
Kuna teises 0 siis mõtlesin, et ehk klapivahed puuduvad. Kui kaane maha võtsin siis avanes selline vaatepilt (nookurite võlli võtsin enne ikka maha). 2 silindri sisselaskeklapp kuidagi madalal.
Ja selle põhjustajaks:
Ja ma veel nägin vaeva, et pea küljes olevad summutiotsad korda teha.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Seoses eelnevas postituses mainitud probleemiga sai ette valmistatud teine silindripea, mis sai siis täna peale pandud. Sisselaskekanalist sisse vaadates nägin, et kanal umbes. Sealtpoolt kruvikeerajaga lähenedes ja seda lõhkudes olulist tulemus ei olnud. Seetõttu võtsin klapid välja ja lähenesin teiselt poolt. Pilt oli huvitav ja uskumatu. Ei tea kas see mootor käis ka enne ja kuidas see üldse niimoodi sai umbe minna.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Endale meeldetuletuseks käisin ülevaatusel 17.04 ja odomeetri näit oli 14406 km.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Haapsalus edukalt käidud ning kütusekulu oli u 10L sajale erinevalt eelmisele 20L/100km kulule. Karburaatori sai kuidagi tööle kuid asi pole veel ikkagi õige.
Järgmine suurem sõit on plaanis 19. aprillil Lääne-Virumaale taaskord orienteeruma. Maist läheb sapikas igapäevasõiduautoks ka kõigi eelduste kohaselt.
Hetkel ka plaan minna juunis nädalaks Lõuna-Eestisse perega. Konks vaja külge pista ja siis pisike vene käru taha kuna muidu lihtsalt ei mahu asjad ära. Eks näis kuidas sellega lõpuks läheb kuid annan endast parima. Ehk saab ka pritsungi selleks ajaks peale.
Selle kõige jaoks peab vist aga mõned ööd garaažis veetma.
Järgmine suurem sõit on plaanis 19. aprillil Lääne-Virumaale taaskord orienteeruma. Maist läheb sapikas igapäevasõiduautoks ka kõigi eelduste kohaselt.
Hetkel ka plaan minna juunis nädalaks Lõuna-Eestisse perega. Konks vaja külge pista ja siis pisike vene käru taha kuna muidu lihtsalt ei mahu asjad ära. Eks näis kuidas sellega lõpuks läheb kuid annan endast parima. Ehk saab ka pritsungi selleks ajaks peale.
Selle kõige jaoks peab vist aga mõned ööd garaažis veetma.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Eile sai kindlaks tehtud, et 1. ja 3. silindri säde on nõrgem kui teistel. Puhastasin jagaja kaane ära ja läks paremaks. Otsustasin siiski minna ja osta uue.
Volga poest tulin aga välja uue kaane, kondeka, rootori, kontaktide ning siduri peasilindriga. Peasilinder lekkis juba pikemat aega ja kuna silindril sees augud sisse roostetanud siis võtsin uue. Viimasel ajal läksid käigud sisse teistkordsel vajutusel alles.
Õli sai ka eile uus pandud. Sisse läks Kroon Emperol Racing 10W-60 ja eks näis kuidas õlisurvega on. Peaks olema piisava viskoossusega ka kuumalt. Vahetatud sai ka katkine temperatuuriandur.
Odomeeter näitas numbrit 15111 km ehk siis sõidetud 700 km umbes kolme ja poole nädalaga.
Siduri peasilinder 28.-
Jagaja rootor, kaas, kontaktid, kondekas kokku 10,58 EUR
Auto siis 1. maist alates igapäevaselt sõidus.
Volga poest tulin aga välja uue kaane, kondeka, rootori, kontaktide ning siduri peasilindriga. Peasilinder lekkis juba pikemat aega ja kuna silindril sees augud sisse roostetanud siis võtsin uue. Viimasel ajal läksid käigud sisse teistkordsel vajutusel alles.
Õli sai ka eile uus pandud. Sisse läks Kroon Emperol Racing 10W-60 ja eks näis kuidas õlisurvega on. Peaks olema piisava viskoossusega ka kuumalt. Vahetatud sai ka katkine temperatuuriandur.
Odomeeter näitas numbrit 15111 km ehk siis sõidetud 700 km umbes kolme ja poole nädalaga.
Siduri peasilinder 28.-
Jagaja rootor, kaas, kontaktid, kondekas kokku 10,58 EUR
Auto siis 1. maist alates igapäevaselt sõidus.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Eile siis sai ette võetud orienteerumisvõistlus Lääne-Virumaal. Edasi tagasi koos võistlusega 300 km pluss hommikune linnasõit u 50 km. Ehk siis 350 km päevaga ja probleeme null. Auto on aus ja hea.
Paar päeva tagasi läks külge uus siduri peasilinder ja sidur reguleeritud. Kohe palju parem sõita. Uus jagaja kaas läks ka külge aga muid asju ei jõudnud teha.
Paar päeva tagasi läks külge uus siduri peasilinder ja sidur reguleeritud. Kohe palju parem sõita. Uus jagaja kaas läks ka külge aga muid asju ei jõudnud teha.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Katuseraam sai mõni aeg tagasi juppideks võetud ning liivapritsi viidud. Indreku kaudu sai pulbervärvist ka läbi ning täna panin kokku ja autole kokku. Sellega seoses kohe jõhker tuulemüra.
Aga täna oli plaan vahetada ära katkesti-jaoturi kontaktid ja kondensaator aga selgus, et võllil suur lõtk sees. Võtsin siis portsu laua peale ja ehitasin kokku ühe. Nüüd küljes korralik lõtkuta ja uute juppidega jaotur. Uued küünlad ka küljes.
Panin strobo abil ka süüte paika aga autol kohe jõud kadunud. Pärast keerasin pisut varasemaks süüdet ning asi kohe parem.
Aga täna oli plaan vahetada ära katkesti-jaoturi kontaktid ja kondensaator aga selgus, et võllil suur lõtk sees. Võtsin siis portsu laua peale ja ehitasin kokku ühe. Nüüd küljes korralik lõtkuta ja uute juppidega jaotur. Uued küünlad ka küljes.
Panin strobo abil ka süüte paika aga autol kohe jõud kadunud. Pärast keerasin pisut varasemaks süüdet ning asi kohe parem.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Karta on et päris märkide kokku ajamisega saad mootori mis käib ideaalselt A76 bensiiniga. Kui palju umbes "tunde järgi" peenhäälestust tegema pidi?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Nii ta on jah. Peenhäälestushoob oli keskel kui strobo järgi paigas oli. Lükkasin endast eemale umbes poole võrra, võibolla ka peaaegu lõppu. Stroboga enam ei vaadanud. Mingi päev tahan minna ülevaatuspunkti karburaatorit ka reguleerima.metsamees wrote:Karta on et päris märkide kokku ajamisega saad mootori mis käib ideaalselt A76 bensiiniga. Kui palju umbes "tunde järgi" peenhäälestust tegema pidi?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests