salongi ahi

Probleemid elektri, veermiku või mootoriga?
Post Reply
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

salongi ahi

Post by tuust »

loll küsimus võibolla, aga kas salongiahi võib pauku ka teha, kui kõik õige ei ole? üritan seda parandada, aga pelgan natuke.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: salongi ahi

Post by marek »

Pauku võib ikka teha kui näiteks "karburaator" lõpmata palju bensiini mingi rikke tõttu kuumale küttekehale peale annab, siis üheltmaalt sädet andes õige bensu ja õhu vahekorra puhul toimub põlemine/plahvatus vastavalt vahekorrale.

Aga pole kuulnud, et seda oleks kellegil kunagi juhtunud. Vanasti kui sapperid veel talvekasutuses olid siis väga suur osa neist põles soendusmootori tõttu maha küll, aga probleem oli selles, et keegi ei viitsind tahmast puhastada süsteemi ja üheltmaalt võib kogunenud tahm põlema minna. Kui kõik ilusti ära puhastada siis pole millegil enam põlema minna.

Kui see karburaator ilusti timmis on siis ei tohiks tahmata ka vaid põletab puhtalt, ca. 0,5-0,7 l tunnis oli vist küttekulu. Aga jälle külma ilmaga ei taha sellisel juhul arvatavasti kütus hästi põlema minna liiga väikse koguse tõttu ja vaja ikkagi "uputada" ning siis tahmabki.
Image
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: salongi ahi

Post by metsamees »

Üks pisiasi veel- Kui tuli ahjus siis ventikat vägisi seisma panna on väga paha mõte. Ise ventikas seisma ei jää enne kui ahi maha jahtub aga kui näiteks talvel poodi minna ja töötava ahjuga veel mass ka välja võtta hakkavad huvitavad loodusnähtused käima.
Täpselt enam ei mäleta. 968m millel massilüliti salongis on ei sõida enam aastast 2002 aga kunagi korra proovisin ja hakkasin kartma.
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

Re: salongi ahi

Post by Martin968 »

Ma olen kuulnud, et sapikaid on maha põlenud sellepärast, et ei osata lihtsalt kasutada seda ahju. Asi peaks toimima nii, et kui sa esimese nõksu tõmbad seda nuppu, siis hakkab minema see küünal soojaks ning kui õige aeg (mingi tuli peaks salongis süttima), siis tõmbad teise nõksu kaa, et bensiin hakkaks peale tulema. Viga on tehtud sellega, et on kohe tõmmatud kaks nõksu ning bensiin hakkab siis tulema, kui küünal veel kuum pole, ning kui ta lõpuks kuumaks saab siis ootab suur hulk bensiini korraga seal ees.
katk
Posts: 213
Joined: Sun Dec 03, 2006 7:19 pm
Contact:

Re: salongi ahi

Post by katk »

Üldiselt aparaati kartma ei pea (pauku pole ma veel kuulnud :)) Küll aga tuleb olla tähelepanelik kõige selle koha pealt, mida metsamees ja martin968 juba mainisid. Lisaks on hästi oluline, et ahi oleks täpselt välja timmitud. Kui see nn küünal on seatud välja lülituma liiga on tegemist olukorraga, kus kütet lastakse peale, aga ahjus tuld ei ole (ega tule ka). Kui küünal liiga hilja ära kustutakse mõjub see laastavalt auto akule (pane ahi tööle ja kaugtuled peale).
Paugu ja süttimise vältimiseks võiks kontrollida ka seda, et ahi ei saaks töötades liiga palju kütet ega läheks seetõttu nö põlema (korra oli juhus, kus ahi läks ikka väga-väga-väga tuliseks)
PS! Eelnimetatud põhjusel katseta ahju ainult töötava mootoriga.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: salongi ahi

Post by tuust »

suured tänud. julgust oli kohe poole rohkem ja ennäe imet ahi hakkaski tööle peale mõneminutilist kruttimist.

kuid kas oskab keegi öelda kas see lüliti esimene nõks on lihtsalt ventilaatori eesmärgil, või on seal mingi sügavam taust?
Martin968
Posts: 86
Joined: Wed Jul 14, 2010 3:54 pm
Contact:

Re: salongi ahi

Post by Martin968 »

Martin968 wrote: Asi peaks toimima nii, et kui sa esimese nõksu tõmbad seda nuppu, siis hakkab minema see küünal soojaks ning kui õige aeg (mingi tuli peaks salongis süttima), siis tõmbad teise nõksu kaa, et bensiin hakkaks peale tulema.
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

Re: salongi ahi

Post by plekkvelg »

Kuna täna õhtul vaja kindlasti sõitma minna, siis avastasin, et soojendusahi ei tööta.
Bensupump klõbiseb ja kõik.

Äkki keegi on nii tore ja lahke, et kirjutab mulle siia kiiresti salongiahju kontrollimise ABC - tahaks ikka tööle saada õhtuks.
Mida kontrollida ja miks jne. Ise pole selle asjaga seal üldse kursis ning aega napib.

Suured-suured tänud ette!
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
plekkvelg
Posts: 187
Joined: Thu Sep 03, 2009 8:12 pm
Contact:

Re: salongi ahi

Post by plekkvelg »

Sain juba korda.. Selgus, et oli bensupumbal kaks seibi üksteise otsa pannud sees :oops:
Zaz 968M 87'
Ford Focus 05'
Goped 03'
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: salongi ahi

Post by Nongrata »

Mismoodi bensupumpa kontrollida? Mul ei tee häält kui vool läbi lasta, siis ilmselt õhtal omadega?
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: salongi ahi

Post by tuust »

Puhasta pumba taga olevad kontaktid ja kontrolli kas imepisikeste vedrudega mehaanika seal on töökorras.Kui juba mängima hakkad, siis kontrolli üle ka pumba seibid, äkki on kinni jäänud.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests