Kalle 3A3-966B 72'

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Sapikas sai ostetud eelmine suvi, jupphaaval. Esimesena sain 966B (72.a) kere, hiljem mootori(MeM3 968 - 69.a), mis läks ka käiku. Dokumente polnud, värv roostetäpiline aga kere oli üldiselt aukudeta ja nägi hea välja.Esmalt saigi siis põhi ette võetud, puhastasime, kruntisime ja katsime mastiksiga. Ajapuuduse tõttu jäi projekt talveks seisma, koolivaheaja alguseni.

Image
Image

Miniversioon minu autost ;)

Image

Tulevikus on plaanis uus värvkate, 40hj mootor.
Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 9:20 am, edited 2 times in total.
Image
Image
Jossu
Posts: 1843
Joined: Thu Nov 30, 2006 5:51 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by Jossu »

Sul ei olnudki põhjaall traditsioonilist paksu mastiksikihti. Ühtlaselt roostes paistab, pole mina veel näinud masinat millel poleks põhja mitmeid kordi õlitatud ja määritud...
"Kujutage nüüd endale ette, et sõidame ülivana ZAZ-iga , naudime ilusat ilma ning miniseelikuid".
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by madis1080 »

Minul ka polnud midagi liigset peale originaal masteksi määritud.(sõitis 92-94 aastal talvel ka ja põhjas oli ainult 2 cm korda cm auku;) nii et sapikas polegi väga palju roostetav auto

Edu selle pilliga ka !!
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Jaa, ei leidnud ma sealt spetsiaalmastiksi(vana õli+kruusateetolm):D jälgi, kuid rattakoobastes oli kohati säilinud värvi, millega arvatavasti põhi algselt kaetud oli.Roostekiht oli õhuke ja läbi polnud kusagilt söönud. sapikas vastupidav jah, ainult oleneb kus hoitud ja kas talvel ka sõidab, see sinine seisis näiteks ~6aastat lageda taeva all;)
Last edited by pooltelg4 on Fri Nov 21, 2008 2:14 pm, edited 1 time in total.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Suve algul ladusin mootorit kokku :)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

probleem tekkis sellest et õliradiaatori torude kummitihendid ei jäänud pidama, töötamise ajal ajas sealt õli vahelt välja. Ajutine lahendus oli radika kinnituste plastmasspulgad lühemaks freesida ja nii pressisid mutrid radikat rohkem pesadesse ja jäi pidama. Järgmiseks-rumala peaga jätsin karterituulutuse vooliku ühendamata ja hakkas igast otsast õli välja ajama(õlivarras,karteritihend). Toru ühendamise järel need jamad kadusid :D vajalik asi ikkagist.
Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 9:28 am, edited 2 times in total.
Image
Image
blondiinid
Posts: 211
Joined: Sun May 10, 2009 9:46 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by blondiinid »

noo noo juuli algus juba!! XD
[img]http://i44.tinypic.com/2141pq9.jpg[/img]
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Augusti algus juba, tähtsaid sündmuseid on vahepeal juhtunud, mootori sain korralikult käima:
http://www.youtube.com/watch?v=34pynhN-NNw
Katsetusteks sai aretatud mootori juurde 5l kanister bensiinivaruga ja algul genekas ei laadinud. Võimalik et dioodid läbi, sest harjad olid okei ja juhtmed ka õieti. Tõstsin genekad ringi ja nüüd korras kõik.
Kiirenduspump karburaatoril on ka rikkis, vahepeal ei anna kütet.
Paar küsimust ka klubilistele, ehk teab keegi aidata:
1)kui palju on sapika geneka nom. laadimispinge, mul näitab 12,5V, kas seda on vähe? Tavaliselt ju autodel ~14V.
2)miks starter uue korraliku laetud aku kiiresti tühjaks tõmbab, kas sel võivad mähised lühises olla või ongi sapika starterid sellised voolunõudlikud?
3)kui õhuklappi sulgen, sureb mootor välja, kas liiga palju saab peale, miks? bensiinitase on normis, mis veel võib tal viga olla? kütusekulu ka suur, neelab kole palju.

ja esimesed sõidud tehtud, 30km läbisõit siis rem. mootoril. :)
http://www.youtube.com/watch?v=dBM6Dwz5p6E
sõidan motot vaikselt sisse siis praegu, maks 60km/h. Kiirendus on hea kui vaikselt gaasi anda, kui ainult kiirenduspumba ka tööle saaks(uus karpa) siis oleks kõik okei. Klaase pole veel ees, see tähendab tuult ja putukaid silmas/juustes :p
Ajanappus on kõige suurem vaenlane aga järgmisena tahaks ette võtta vanavärvi eemaldamise.
Last edited by pooltelg4 on Thu Aug 06, 2009 6:31 am, edited 1 time in total.
Image
Image
prix
Posts: 66
Joined: Sat Sep 27, 2008 12:02 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by prix »

Minimaalne laadimisvool 13,6.V.Norm 14-14,2. 12,5 pole mingi laadimine.Soovitan oma testrit ka kontrollida,igaks juhuks.Õhuklapi kohta jääb segaseks,kui sa teed seda sooja mootoriga,siis on see igati norm,mootor lihtsalt"uppub" ära.
Vihkan roostet.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Mootor "upub" nii külmast kui soojast peast.. võimalik et düüsid nii suureks kulunud et saab väga palju peale? Tase ujukikambris muidu okei ja nõel peab, tagasivool ka olemas sellel karpal, kuid ikka rikastab liiga palju segu. Proovin teisi karpasid, hetkel pole küll võtta ühtegi teist töökorras olevat. Moto käib ja sõita saab aga kütet kulub liiga palju.
Tester võib valetada küll, proovin mitme erinevaga. Aga see genekas võib ka rikkis olla, ehk peaksin dioodid ära kontrollima. Releega on laadimispinge 12,5V, panin ergutusklemmi ja plussklemmi vahele 10W pirni prooviks, pöörded 2500 peale ja siis tõusis pinge 13voldi peale ja see oli lagi. Peaks nagu rohkem olema.
Kuid see starter ikkagi, miks ta voolutarve nii suur on?
Image
Image
Sapi-Vana
Posts: 745
Joined: Sun Nov 02, 2008 8:30 pm
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by Sapi-Vana »

"Uputamist" ravi teise karpaga.
von Zapp ehk Sapi-Vana.
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Vahepeal sai relakas kätte haaratud ja paar detaili haljaks lastud, pärast kruntisin nad üle, sai päris hea, kuigi püstoliga oli algul tükk tegemist, et see varjusurmast äratada(tihendid seal sees olid kadunud ja vajas veits reguleerimist ka).
Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 9:35 am, edited 2 times in total.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Sain ka temperatuurinäidiku probleemidest jagu, leidsin õige anduri TM100A karteripõhja külge ja nüüd kõik okei, näitab ilusti ja õigesti kui soe õli parasjagu on.:)
Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 9:35 am, edited 2 times in total.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Modereerisime vahepeal garaazis ja ajasime sapika kere väljaspoolt haljaks(tegemata veel uksepiidad seestpoolt, aknaavade servad ja katus). Proovisime väikest käsi-liivapritsi - jõudlus väike ja liiva kulu on suur, sest kõik see liiv lendab laiali, peab olema võimalus see pärast uuesti kokku koguda. Edasi tegime relaka ja pöörleva harjaga. Värvi alt tuli nähtavale pruunikas kiht(mis näiteks 968M kerel puudus), kas see võib olla mingit tüüpi fosfaadi/kaitsekiht? järgmisel päeval sai kere ära krunditud. Sellisena jääb ta kahjuks garaazi alla mõneks ajaks seisma, sest algab kool.

Image

järgmine plaan näeb ette siledaks pahteldamist/lihvimist. Kevadel(kui mitte ennem), saab auto uue värvikatte.Ära olgu öeldud niipalju, et tuleb midagi erinevat, kui originaal(helesinine) ja midagi erilist(kui väga nässu ei lähe). :)
Last edited by pooltelg4 on Thu Oct 04, 2012 9:50 am, edited 3 times in total.
Image
Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by pooltelg4 »

Starteri probleem lahenenud - viga peitus vales starteris, mina panin peale kõige ilusama, läikivama, mis garaaziavarustes leidus, isa oma muidugi :D ja see oli BELARUSi startermootori(~350cc) käiviti :D kinnitused kõik samad, kuid mähiste läbimõõt teine ja peale vaadates ka väiksem. Ja sapika suur 1200cc mootor poos ta kinni siis. Nüüd zaporozetsi starter peal, käivitub kenasti ja koheselt.
Image
Image
Z@Z
Posts: 202
Joined: Wed Apr 29, 2009 10:28 pm
Location: Võru, Tartu
Contact:

RE: Kalle 3A3-966B 72'

Post by Z@Z »

pooltelg4 kirjutas:
Starteri probleem lahenenud - viga peitus vales starteris, mina panin peale kõige ilusama, läikivama, mis garaaziavarustes leidus, isa oma muidugi :D ja see oli BELARUSi startermootori(~350cc) käiviti :D kinnitused kõik samad, kuid mähiste läbimõõt teine ja peale vaadates ka väiksem. Ja sapika suur 1200cc mootor poos ta kinni siis. Nüüd zaporozetsi starter peal, käivitub kenasti ja koheselt.
belarussi käivitusmootori starter käivitab kah väga hästi 1200ccm3 sapika mootorit, omadest kogemustest räägin:D
ZAZ 968M 91a., ZAZ 968MG 86a., LUAZ 969M 87a.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests