ZAZ 968MD 1986a.

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Tervitus!
Eelmine aasta pakuti varuosadoonoriks kollast värvi 1987a. kupeed.Läbisõit 41tuhat kilomeetrit. Auto on tulnud välja inavaautona. Kere väga kehvas seisus. Põhi täitsa läbi. Samuti küljekarbid, tiivad ja tagaplekid. Ühesõnaga vaja tublisti tööd, et taas sõitma saada. Auto oli seisnud 17aastat. Autole järgi minnes oligi mõte, et võtan mootori ja muu vajaliku maha ning ülejäänud läheb vanarauda. Kohapeal mootorit käima ei saanud. Tuli vintsiga treileri peale tõmmata.
Töökotta jõudes õnnestus mootor käima saada. Viga oli jagajakontaktides. Kui mootor käima läks, siis plaanid kohe muutusid. Tekkis mõte see auto ikkagi sõitma saada. Teha selline säästuprojekt. Et värvida alumine ring rulliga üle, tehniliselt korda ja sõitma. Istmeid puhastama hakates tuli välja, et autos istudes tuleb jalad üleval hoida. Põhi lihtsalt nii läbi. No siis hakkasin põhja keevitama. Ja hiljem tegin põhja korralikult mastiksiga üle. Kui põhi sai tehtud, siis tuli alustada küljeplekkides olevaid auke lappima.
Üldiselt sellest "säästuprojektist" on asi juba väga kaugel. Vahetatud sai ikka usinasti seda plekki. Asi nüüd niikaugel, et auto üleni üle krunditud ja värvi ootel.
Siin ootaks teiste arvamusi värvi osas. Plaan teha kahevärviline. Kuna autos tuli peale suurt küürimist välja ilus terve hele nahksisu, siis väga tumedaks värvida ei taha. Üheks värviks võiks jääda originaalilähedane heledam kollane. Aga mis sobiks teiseks värviks? Järgmine nädalavahetus on plaan värvima hakata. Seega ootaks mõtteid.
Vaja ju selle autoga kevadpäevadele tulla.
Oleks vajaka korralikke esi ja tagastanget. Kui kellelgi pakkuda on, andku teada.


Heigo
56687353
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Retrokas
Posts: 3
Joined: Fri Feb 26, 2016 3:01 pm
Maakond: Lääne-Virumaa
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by Retrokas »

Tere, aga miks sa ei tee siis yleni kollast ja katus valge või kollane ja mustad jutid. Aga eks enamus ideid tekib töö käigus.
ega sul juhuslikult tagatulesi yle ei ole?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by AhtiH »

Kõva töö on tehtud. Jõudu edasiseks.

Kui enda oma värvisin siis oli ka mõte kahevärviliseks teha. Üks tingimus oli see, et peab vana originaal kollane ka alles jääma ja teiseks värviks planeerisin (heledamat) sinist. Jäi aga ikkagi ühevärviliseks ilmselt lihtsuse huvides.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Ka mul sama plaan, et vana kollane peab üheks värviks olema. Teine võiks olla hall, valge, heledam roheline, kuldne, hõbedane, beez. Homme võtan värvikaardid poodi ja lasen mõned värvid kokku segada. Eks siis saab ennem kuskil plekitükil katsetada neid erinevaid värve.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Tervitus!
Asjad nüüd niikaugel, et auto värvitud ja põhimõtteliselt koos. Teiste arvates sai värvilahendus "huvitav". Hiljem lisan mõned pildid.
Alustasin tehnilise poolega. Taga pidurisilindrid täitsa kinni. Kuna mul neid varuosi küllaga, siis ei hakanud silindreid puhastama, vaid panin kohe uued(koos toruga). Ka piduriklotsid panin uued.
Veljed käisid liivapritsis ja viisin pulbervärvimisse.
Esituled sai ka täitsa uued pandud(H4 pirnidega). Teistele Tartlastele teadmiseks, et Jaama tänava poes küsitakse uute tulede eest 14.50, Ülo äris aga 11.- euri.
Eile mootorit käivitades selgus, et puudub laadimine. Tõenäoliselt viga laadimisrelee kontaktides. Sellega tegelen täna.
Soov oleks sellel mootorile Lada karpa peale panna. Kui kellelgi teist kollektorit(lada karpale sobilik) pakkuda on,andku teada. Oleks hädasti vaja. Leidsin ka ühe joonise, et teha ise see vahetükk.
vahetükk2.jpg
vahetükk1.jpg
vahetükk3.jpg
vahetükk4.jpg

Üldiselt on vaja veel palju tööd teha, et aprilli lõpuks sõitma saada. Aga loodan siiski kevadpäevadest osa võtta.

Ootaks siis Lada karpale kollektorit. (Võin vahetada ka mõne muu jupiga).

Heigo
56687353
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Tervitus,
Asjad nüüd niikaugel, et sapikal Lada2101 karpa peal. Ja üllatavalt hästi töötab. Hääl palju parem, kiirendus hea. Tagaratta võtab ringi(saab kummi vilistada)!
Vahetükki kuskilt ei saanud, seega tuli ise teha. Töökaaslane tõi lada sisselaske kollektori, kust saagisin maha ülemise osa.
1.jpg
2.jpg
Seejärel freesisin natuke enda sapika kollektorit seest, et saaks keevitusega tikkpoldi augud ära täita.
3.jpg
Peale keevitust tuli ava ovaalseks freesida ja lihvida.
4.jpg
Ja valmis ta oligi!
5.jpg
Kuna ei kasutanud vahetükki, siis jäi karbuss peaaegu samale kõrgusele, mis vana.
Lada karbuss teise kujuga. Seepärast tuli kollektri peal olvat plekki lõigata ja painutada.
Nüüd vaja teha õhufiltri korpus. Seejärel saab hakata karbussi häälestama.
NB! Kui kellelgi Tartus vaja alumiiniumi, või roostevaba keevitada, siis võin kontakti anda. Tõesti hea ja odav keevitaja. Tuleb oma seadmega kohale keevitama!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Ehitus liigub vaikselt, aga kindlalt edasi. Pühapäeval nikerdasin valmis karpa peale kopsiku õhufiltriga ühendamiseks.
filter.jpg
karpa.jpg
Nüüd tuleb stendi minna ja karpa ning süüde paikka regullida.
Ja nüüd kõikse parem uudis. Täna sai üle 17 aasta sapikas jälle tänavapeal liikuda. Sõitsin poolelioleva projektiga ark-sse, et paberid korda teha. Selleks tuli auto neile ette näidata. Passi sai värviks kollane, mitmevärviline. Ja enam ei märgita passi "D"-inva varjant. Mudeliks pandi lihtsalt 968M.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Täna saabus kaua oodatud päev. Nimelt läbis uus maantee vallutaja tehnilise ülevaatuse. Ja ilma ühegi probleemita! Üle 17 aasta sellest möödas, millal see sapikas viimati ametlikult teepeal liikus.
Esimesed 35km. juba läbitud.
Aga ega sapikas veel täitsa valmis ei ole. Vaja osta uued tihendid nii ustele kui ka ette kapoti alla. Ja mõned pisiasjad vaja veel sättida.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by metsamees »

Palju õnne piduliku päeva puhul !
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Täna sai ahju katsetatud. Ahi läks tööle kohe, aga hirmsa tossuga. Võtsin ahju ja selle karpa lahti ning puhastasin. Toss jäi väiksemaks, aga ikka natuke on. Ahjul CO 10-10,5. Peab sellega veel tegelema. Peab vist düüsidega tegelema, kuna ventilaator töötab korralikult. Ujuki nõelklapp peab ja tasapind paigas.
Paar pilti autost. Siis Tartu rahvas teab, kelle autoga tegemist kui linnapeal näevad.
1.jpg
2.jpg
Hetkel läbisõit 124km.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by metsamees »

Kui mina oma 968a sain, siis polnud kah aastaid keegi ahju käima pannud. Esimesed pool tundi tossas hullu moodi, pärast jäi õhk juba puhtamaks. Muidugi pangetäie tahma sain sealt kah kätte kui ükskord lahti võtsin. Aga see ventilaatori korralikult käimine võib suhteline asi olla. Ma hästi ei usu, et keegi meelega suurema düüsi pannud on. Kuidagi loogilisem tundub, et õhku jääb väheks.
Samas, järele mõeldes.....spetsialistid võiks muidugi välja arvutada et kui ahi eelmine kord käis 76 bensiiniga, siis kuidas ta nüüd 95-ga käituma peaks.
Ahju kohapealt hetkel enam värskemaid nippe jagada ei oska, pole viimastel aastatel sellega kokku puutunud.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by AhtiH »

Ukraina foorumis igasugu häid ja halbu ideid ahju osas. Aga hea oleks teha "reguleeritav düüs" või siis segukruvi kust saaks ahju reguleerida ja siis heitgaasi analüsaatori abil heitgaasid paika timmida.

Muidugi kõige probleemsem asi sellel ahjul on just see ventilaator.
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Eile võtsin ahju täitsa juppideks ja puhastasin kõik korralikult ära. Kaasa arvatud "sumbutaja".
Mu ahjul pigem see häda, et saab vähe kütust. Toss ei ole mitte must, vaid hall(valge). Kütusepump lööb kah kuidagi liiga harva(u. iga 23-25 sekundi tagant). Vene saidil on kirjas, et pump peaks lööma iga 5-7 sekundi tagant.(mu punasel küll nii tihti ei löönud, aga ahi töötas väga hästi)
Sellel lehel (joonis 56 ja 57) on näidatud, kuidas ja mis mõõtudega teha reguleeritav segukruvi ahjule.(jutt muidugi vene keeles). Seal muudki huvitavat infot ahju kohta.
http://zaz-dnepr.org.ua/spravochnaya_zaz_pechka.htm
Proovin täna kambris kütuse taset tõsta.
Kas keegi on mõõtnud oma korralikult töötaval ahjul CO-d?
sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by sapikafänn »

Eelmine nädal sai ahjuga tegeletud. Tõstsin natuke ahju karpas kütuse taset. Peale seda jäi tossu vähemaks. Kuna laagrid olid olemas, siis vahetasin ventika puksid laagrite vastu välja. Asi läks veel paremaks, aga väike toss ikka jäi. Ega ma pole väga pikalt põletanud ka seda ahju veel. Eks Pärnu "test sõidu" ajal lasen ahjul pikemalt töötada.
Teistele kah teadmiseks, et mootori lahti võtmisel tuleks korpuste pooltele märgid peale teha. Kuna kokku tuleb panna täpselt samas asendis. Kui korpuse pooled lähevad 180 kraadi tagurpidi, siis hakkab ventilaator ka tagurpidi tööle. Siis hakkab hoopis õhku autost välja puhkuma. Sama kehtib ka harja hoidikuga korpuse sees.
Sellel autol tuli välja veel üks huvitav viga. Nimelt algkiirendus on väga hea. Auto kiirendab kuni 90-ni väga hästi, Siis aga tuleb "sein ette". Auto lihtsalt ei lähe. Väga pikalt kogub edasi kiirust. Mootoris surved normis ja ühtlased, karpa hea, kütust saab, süüde paigas, pidurid peal ei ole. Hetkel tundub olevat süüdlaseks isetehtud summutid. Nimelt 20 aastat tagasi tegi eelmine omanik ise roostevabast uued summutid. Need on aga tunduvalt väiksemad kui originaalid. Tõenäoliselt on ka sõelad natuke valesti sisse keevitatud. Heitgaasid lihtsalt ei suuda mootorist piisavalt kiiresti välja tulla ja kolbide peal tekib vasturõhk. Aga eks ma tegele sellega.
metsamees
Aktiivne Klubiline
Posts: 603
Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: ZAZ 968MD 1986a.

Post by metsamees »

Konsulteerisin Ladadega hästi kursis oleva inimesega. Tuleb välja et 01 karpal ei ole vaakumi otsa mis jagajast süüdet varajasemaks tõmbaks. Mingi peenike punn, kuhu vaakumi voolik sobib on küll, aga korralikku vaakumit sealt ei imeta. Proovi alustuseks kollektorile allapoole segusiibrit üks vaakumi ots tekitada jagaja jaoks.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests