Nongrata Sapu

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by Nongrata »

Üle mitme aja võtsin mõned tööd ette. Keroplekid lasin üle värvida (liivaprits+ pulber), tooniga panin veits mööda, pole selline konkreetne hall, vaid kergelt pruunika varjundiga, see selleks, ei hakka uuesti tegema. Lisaks lasin ka istmete raamid ja plekid ära värvida, samamoodi prits+ pulber. Sügisel selgus ka olematu tühikäigu põhjus- nimelt istus ämblik kehvalt, ploki ja kollektori vahelt sai lisaõhku, õhuke papptihend küll oli, aga sellest ei piisanud, panin nüüd silikooniga ja mootor tiksub nagu sveitsi kell.
Image
Image
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by Nongrata »

Täna tegelesin väheke keretöödega ehk lasin suvel kiirelt lapitud augud haljaks. Teab keegi, kas sapikale on olemas remont tiivaäärt? Sigullidele pakuti küll omal ajal karpe ja ukse alumisi plekke jmt. Rooste levib ikka mõnuga, esimesel pildil on näha värvialune võrgustik, pinnal oli vast ruutmillimeetrine kobrutus, tundub, et probleem algmaterjalis või pole seda tehases enne värvimist korralikult töödeldud. Hetkel ei teagi mida teha, kas keevitada või mökerdada pahtliga ja siis mingi aja pärast teha kapitaalselt ehk kogu kere paljaks, liivaprits jne.
Image
ImageImage
incz
Aktiivne Klubiline
Posts: 296
Joined: Sat Jun 27, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by incz »

Remont tiivaäärt ei ole veel kohanud, küll aga on aegajalt liikunud tervet küljeplekki.
968; 968M
madis1080
Posts: 529
Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by madis1080 »

Kui huvi on siis mul oleks kere kust lõigata.
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by Nongrata »

Võtsin väikse värvimistöö ette. Tegelikult esialgne plaan nägi ette värvida ainult tiivaääred ja esi- ja tagaosa allääred, aga kuna üks asi viis teiseni, teine kolmandani jne. siis läksid värvialla esi- ja tagatiivad, eest põll ja tagant stange alla jääv osa. Eeltööde kvaliteediga rahul ei ole, siin seal on näha, et pind ei ole ühtlane, samad sõnad ka värvimise kohta, paaris kohas on kerge apelsin, ühest kohast hakkas jooksma jne. Arvestades seda, et tegin sellist tööd teist korda elus, töökohaks on olematu vendiga nõukaaegne maaalune garaaziboks, valgustus pole ka kõige parem, värviprits odavama otsa oma, siis võib isegi tehtuga rahule jääda. Katsun veel värvi poleerida poleermasinaga, sellega saab ehk väheke paremaks. Uksed ja kapotid jätsin esialgu värvimata, neil roostekahjustused puuduvad, proovin neid poleerida, kui saab pinna erksaks ja samasuguseks nagu värvitud tiivad, siis on hea, kui ei, siis tulistan neile ka värvi selga. Loodame, et värv jääb püsima. Nagu ikka enne tegin ja siis uurisin kuidas tegema peab. Nimelt lasin pleki haljaks, sinna Motip 1k happekrunt, siis pahtel, siis 1k Motip tavakrunt ja siis 2k värv (Devorist). Kurjajuur pidigi olema pahtel happekrundil, mis pidi kippuma lahti tulema vmt. Õige järjekord oleks epo krunt, pahtel (vajadusel), täitevkrunt, värv.
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by AhtiH »

Happekrundi kasutamisel oleks pidanud täitekrundiga üle laskma, siis pahteldama ja uuesti täitekrundiga üle.

Epo puhul saab kohe pahteldada ja siis uuesti epoga üle.

Täitekrunt imab ka niiskust ja ei tohi pikalt ilma kattevärvita olla. Epokrundiga seda muret pole.

Ise kasutasin happekrundi varianti kuid kõik olid 2k.
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by Nongrata »

Täna tegelesin väheke poleerimisega, tegelased pildil. Paistab, et saab vana värvkatte ilusti läikima ja uuevääriliseks. Pildil olev põsk on uue värvi all.
Lõpuks jõudis kätte päev, mil katkise istme seljatoe ära parandasin. Paar aastat tagasi küsisin kuskilt hinda ja taheti nahk+ töö 100€, pidasin kalliks. Sel aastal haarasin istmel nahast, otsisin ise materjali, sain sellest Noorest Tehnikust, maksis 4€, tooni vahe on üliväike, õmmelda lasin Sadulsepp24 (Hitehi juures) nahatöökojas, töö kiire ja korralik ja maksis 10€.

Image
Image
Image
Image
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by Nongrata »

sapikafänn
Aktiivne Klubiline
Posts: 198
Joined: Sun Oct 19, 2014 2:05 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Tartu
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by sapikafänn »

Mis on video postitamise mõte kui see on privaatne ja seda ei näe?
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by Nongrata »

Nüüd näeb.
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by Nongrata »

Talvel rohkem aega ja aeg näpud õliseks teha. Tundub, et otsasimmer lekib ja vajab vahetust, sama soojaga vahetan ka siduriketta ja käikari otsasimmeri ära. Tundub, et lekivad ka siduripoolsed silindrit kinni hoidvad tikkpoldid 2tk. Kuidas neid pidama saada? Õhuke vaskseib alla, keermeliim, silikoon? Lisaks lekib kergelt ka spido ajam käikari küljes, pressitud otsakaas. Mis lahendus seal oleks?

Image
pooltelg4
Posts: 684
Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
Maakond: Viljandimaa
Location: Abja-Paluoja / Viljandi
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by pooltelg4 »

Nongrata wrote:Tundub, et lekivad ka siduripoolsed silindrit kinni hoidvad tikkpoldid 2tk. Kuidas neid pidama saada? Õhuke vaskseib alla, keermeliim, silikoon? Lisaks lekib kergelt ka spido ajam käikari küljes, pressitud otsakaas. Mis lahendus seal oleks?
Sellistel puhkudel aitab sapaka puhul silikoonhermeetik, parem kui neutraalne (mitte äädika lõhnaga). Kui oled keermed sellega üle käinud siis on mitmeks aastaks jälle muretu.
Image
Image
Nongrata
Posts: 222
Joined: Thu Oct 21, 2010 2:50 pm
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by Nongrata »

Lasin mõned jupid pulbrist läbi. Kas keegi teab või on kuskil kirjas kinnitusdetailide värvid? Kas oli mingi standard või värviti parajasti sellega, mis laos olemas oli. Mul näiteks on mootori padja hoidjad hallid, mootori tugiraam jällegi pruun.
Image
Rudolf
Posts: 51
Joined: Sun Aug 06, 2017 9:51 pm
Maakond: Tartumaa
Location: Elva
Contact:

Re: Nongrata Sapu

Post by Rudolf »

Kui pidasid silmas polte/mutreid, siis need juba vastavas tehases galvaaniliselt mustati või tsingiti. Oli kolmas võimalus, et jäeti ilma igasugu katteta.
Kui mootor oli juba koos, värviti see hõbedaseks (hea näha mõrasid ja lekkeid), või krunditi pruuniks. Ei oska öelda miks sul mõned osad pruunid, teised hallid. Skandinaavias krunditi mustaks minuteada.
Sillaosad värviti ka mustaks. :)
Kõige eesmärk oli esmase rooste ärahoidmine
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 7 guests