ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Kommenteeri liikmete autosid ja räägi lähemalt oma autost.
Post Reply
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Täna sai veedetud 11 tundi sapika lainel.

Ette sai võetud eelmine kord tegemata jäänud kapoti alune "riiul" ning salongis juhinaabri põhi.

Riiul sai lihtsalt liivapritsiga puhtaks lastud. Salongi põhjast eemaldasin kõigepealt mehhaaniliselt pigimatid ja siis pritsiga üle. Päris korralik hunnik tuli seda. Pigimati alt tuli välja ka väga roostes "kalaluuk" seega kui kellegil korralikku üle on siis oleks huvitatud. Siis juba üle harjatud ja puhastatud jne.

Mõlemale peale happekrunt ja täitekrunt. Homme saab salong veel ka kivikaitset põhja ja vajalikesse kohtadesse kerehermeetikut. Hiljem siis juba kollase värviga üle värvida.

Tundub lihtne üritus aga 11 tundi räägivad enda eest. Seekord võtsin laenutusest 660L tootlikkusega kompressori seega pritsiga läks ladusamalt kui eelmine kord. Aga korduvkasutatud liiva ei viitsind sõeluda (ei leidnud ühestki poest sõela) ja seega oli aeg ajalt liiva peale saamisega probleeme.

Pritsimine ja värvimine läks seekord suhteliselt hästi kuigi ega väga mugav ei olnud. Hilisem puhastamine liivast oli vastik. Ja muidugi värvimise eel kiletamine kõige hullem.

Ja see happekrunt on tõeline vikat. Haiseb täpselt nagu BSK ja minu suhted sellega on väga halvad.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Kolm kihti kivikaitset peale lastud (3L). Nüüd kuivab ja homme pinnakas peale nii palju kui seda on.


Image

Ajaviiteks eemaldasin juhipoolselt osalt pigimatti ja enamus tuli suurte tükkidega väga kergelt ära. Põhjuseks loomulikult see, et alt parasjagu roostes.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Sellega nüüd selleks korraks ühelpool. Sai täitsa enamvähem aga oleks võinud paremini. Aga eks siiamaani pidev õppimine olnud ja iga kord jälle uued võtted ning parem tulemus.

Augu luuk tuleb ainult kuidagi viisakalt külge panna. Kahjuks sobivat värvi kerehermeetikut pole võtta ja üle vist ei hakka ka värvima. Või siiski.

Image
Image

Eks nüüd ole katsetamine kuidas antud kooslus töötab ja siis tegutseb edasi. Ilmselt järgmiseks asjaks siis juhipoolne ja tagaistme alune põrand. Kui see tehtud siis vist aeg väljapoole kolida.


Hetkel ka dilemma kas teha tagaistme alla eestpoolt ligipääsetav laegas. Või õigem oleks öelda, et mitte kas vaid hoopis kuidas.

Igaks juhuks värvikood ka kirja: RC J1486
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by tuust »

Tagaistme esimeset serva hoidev vahesin on äkki ka oluline kere konstruktsiooni osa, mis lisab jäikust kerele. Kui see on nii, siis tuleks selle laeka ehitamisega ettevaatlik olla.Kui ma aga eksin ja see sein ei oma erilist tähtsust, siis saaks sealt kaudu jah teha vägevad sahtlid.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Kindlasti on sellel seinal mingil määral jäikust suurendav roll aga ilmselt mitte väga oluline. Küsimus ongi aga selles, kuidas see hästi lahendada.

Sahtlit vist ei teeks vaid hoopis paraja suurusega luugi kust saaks asjad kätte. Lõigatud ava ümber ka tugevdus. Ava suurus oleneb ka sellest, mis ma sinna panna tahan. Seda ma veel ei tea aga ilmselt mõned tööriistad jms.
tuust
Aktiivne Klubiline
Posts: 477
Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
Maakond: Läänemaa
Location: Haapsalu
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by tuust »

Välja tõmmatav sahtel tunduks mõistlikum kui luuk. Luugi kaudu ei näe seda, mida sealt otsid. Sahtli tõmbad lahti ja ...ei pea küürutama ega kobama. Aga see ju tegelikult kõik maitse asi.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Nõus. Samas sahtlit keerulisem teha ja lisaks mahutab vähem.
marek
Posts: 661
Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by marek »

Kas (põhja)plekk plaanis teiselt poolt samuti liivapritsiga töödelda? Kui jah siis enda kogemused olid sellised, et liivajuga küttis pleki nii kuumaks, et teiselpool olev mastiks/kivikaitse hakkas kärssama, kuivas kõvaks ning tuli tükkidena lahti. Värvile ei teinud kuumus midagi, aga just kivikaitse ei kannatanud kuuma välja.
Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Ei tee veel. Ilmselt mingil määral küll aga minu hobiprits väga palju kuuma ei tootnud.

Hetkel tundub aga, et läksin alt kivikaitsega. Liiga pehme materjaliga tegu ja ilmselt läheb kiiresti koledaks aga eks näis. Peaks millegiga selle üle katma.

Võimalik, et kuivab kõvemaks aga väga ei looda sellele. Värv ka ilmselt takistab seda. Aga tekstuur mulle meeldib.

Tagantjärele leidsin ka sobivama vahendi. Õnneks tegin ainult ühe poole.
Oks
Posts: 22
Joined: Tue Dec 20, 2011 12:20 am
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by Oks »

Räägi starteri koha kust seda tellida saab ja mitu raha maksab ?
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Oks wrote:Räägi starteri koha kust seda tellida saab ja mitu raha maksab ?
Starter + pendiks on kokku u 110.-

Kui kiirelt vaja siis on veidi kallim variant. Saab minu käest tellida või siis ise kusagilt koodide järgi otsida.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Eelmine aasta andis Tarviteti lõpus kütusepump saba.

Selleks, et igav ei hakkaks läks seekord sõidu ajal rihm katki ja rebis väntvõlli andurid kaasa. Ja ilma selleta mootor teadupärast ei tööta.
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Kerge uuenduse kere lainel.

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Algselt oli plaanis värvida ainult iluliistust allapoole jääv aga hammas läks verele ja pidin kõik tegema. Päris rahule ei jää aga parem kui enne.

Valmis veel pole aga järgmine reede juba Soome sõit.

Image
AhtiH
Aktiivne Klubiline
Posts: 1462
Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
Maakond: Harjumaa
Location: Tallinn
Contact:

Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas

Post by AhtiH »

Eile said viimased asjad värvitud ja auto nüüdseks koos. Nipet-näpet vaja veel teha aga üldjoontes valmis. Tagasi tulles muidugi vaja vigasid parandama hakata.

Reede varahommikul juba Soome sõit. Seekord püüan olla asjalik ja mingitmoodi blogi ka pidada. Ja seekord salvestav pildikast ka olemas seega saab vast mingit sorti videomaterjali ka.

Vända anduri kinnitust ei teinud ümber seega seekord varuks kaks andurit kaasas :D
Loodame, et pole vaja. Muid asju väga ei võta rohkem.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests