Plexu +1! ise kasutanud kümnete liitrite kaupa ja toimib. Võtab maha kõik õli ja pasa mis vähegi mootoridetailide külge jääb. Aga samas, kui on kodus olemas survekas, siis: hõõruda detaile bensiini/mootoripesu/pigieemaldusvahendiga. Lasta mõjuda, korrata protseduuri veel üks kord, olenevalt mustuse paksusest(väga paks koorik tark pahtlilabidaga vms maha ajada). Nüüd survekaga üle ja fairise harjaga eemaldada veel viimane õli. Peale sellist nühkimist loputa kõik veel survekaga ja polegi nõudepesumasinat vaja tegin endal Mazda 626 mootori nii puhtaks. Oli ikka viimane raibe ennem ja nüüd säravpuhas.sipelgas wrote:Ise pole seda proovinud aga PLEXU on laialt kiidetud vahend.
Pumbaga pesunõud mõtled sellist nagu Tööriistamarketis?
ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Posts: 684
- Joined: Mon Aug 18, 2008 9:47 am
- Maakond: Viljandimaa
- Location: Abja-Paluoja / Viljandi
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Peale salongi mürasummutuse paigaldamist käisin sõitmas ja mingit olulist efekti ei tunnetanud. Täna käisin aga sõitmas koos mootoriruumi osalise summutusega ja vahe on ikka märgatav aga saab ja teen veelgi paremaks. Küljes pole ka mootori plekke, mis mängivad oma osa müra summutamisel.
Niimoodi hindamine on muidugi üsna subjektiivne ja võimalik, et oli koheselt sama. Õigem oleks olnud mõõta vastavate seadmetega. Aga tuulemüra häirib.
Niimoodi hindamine on muidugi üsna subjektiivne ja võimalik, et oli koheselt sama. Õigem oleks olnud mõõta vastavate seadmetega. Aga tuulemüra häirib.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Täna sai ette võetud üks 420 km reis ja üks lubadus täidetud.
Kaotusteks oli:
Parem tagumine rehv (aasta jooksul kolmas)
Üks läbi põlenud kaitse
Üks sulanud kaitse
Üks põlenud kaitse
Üks osaliselt põlenud kaitsmeplokk
Üks osaliselt põlenud vaakumvoolik
Veidi põlenud juhtmeisolatsioone
P poole suunad ei tööta
Vahepeal oli siis tulekahju ja põhjuseks minu laiskus. Seda oli oodata ja kätte ta maksiski. Põhjuseks oli siis liiga väikse koormustaluvusega kaitsmeplokk ja lisaks ka mingi odav kaitse. Õnneks juhtus see kohapeal seistes.
Leegist pilti ei hakanud tegema arusaadavatel põhjustel kuid tagajärjed näha.
Kaotusteks oli:
Parem tagumine rehv (aasta jooksul kolmas)
Üks läbi põlenud kaitse
Üks sulanud kaitse
Üks põlenud kaitse
Üks osaliselt põlenud kaitsmeplokk
Üks osaliselt põlenud vaakumvoolik
Veidi põlenud juhtmeisolatsioone
P poole suunad ei tööta
Vahepeal oli siis tulekahju ja põhjuseks minu laiskus. Seda oli oodata ja kätte ta maksiski. Põhjuseks oli siis liiga väikse koormustaluvusega kaitsmeplokk ja lisaks ka mingi odav kaitse. Õnneks juhtus see kohapeal seistes.
Leegist pilti ei hakanud tegema arusaadavatel põhjustel kuid tagajärjed näha.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Sapikas on üks tore asi aga tekitab sõltuvust. Tüdimus on peal sellest pidevast tegemisest kuid ikkagi viib tee garaaži. Täna siis taaskord üks 11 tunnine päev sapika seltsis veedetud.
Täna sai ka Indreku autoga üks testisõit tehtud ja masendus tuli lausa peale. Samas aga andis ka innustust, et vaeva näha ja viia enda masin vähemalt samale tasemele.
Kõrvaldatud sai suunatulede probleem. Nimelt oli selle väikse põlengu tagajärjel kokku sulanud mootoriruumis olev parempoolse suunatule juhe ning gabariittulede juhe. Parem suunatuli põles pidevalt siis kui gabariididki. Juhtmed eraldatud ning isoleeritud ja kõik jälle korras.
Aku on nüüd juba mõnda aega taga ja lõpuks sai ette veetud üks jäme toitejuhe (16mm2) ja paigaldatud ka kaitsmekarp. Nüüd peaks asi vähe turvalisem olema. Mootoriruumi kaitsmekarbi vahetan ka välja lähiajal.
Uue uksetihendi sai endale juhiukse ava. Vana oli niipalju kokku tõmmanud, et ülemistest nurkadest sai käe tihendi ja pleki vahelt läbi pista. Hoopis kenam kohe kuid oma ülesannet ei täida. Ukse ja kere vahel lihtsalt liiga suur vahe aga samas ühes kohas uks täitsa tihendi vastas. Millalgi ostan padjaga tihendi ja proovin seda.
Lõpuni sai liivapritsitud käigukasti korpus ning kaetud ka alumiiniumvärviga.
Sisu revideerides avastasin aga, et kõik sünkronisaatorid kulunud. Seega tirisin panipaigast välja veel ühe kasti. Ülemise kaane eemaldamise järel olin kergelt üllatunud. Laagrid kõik korras ja sünkronisaatorid ka. Korras see kast siiski polnud ja viga selgus peaülekande juurde jõudes. Kusjuures esimene puruks läinud kast, mida minu silmad näevad. Ei tea kas peab hakkama profülaktika mõttes seda võlli asendama tugevamaga.
Aga muus osas sisu ideaalne ning läheb koos uute laagritega siis korrastatud korpuse sisse. Esmalt oli plaanis uus kast alla saada välisreisi ajaks kuid võtsin vastu otsuse, et 13. juunil sõidan Hiiumaale juba uue kastiga. Kusagilt tuleb ainult korralikud veovõllid ning kummikatted leida.
Gaasiklapiga seoses sai paigaldatud ka uus gaasitross ning esialgu jääb küljest ära ka asendiandur. Kollektoriga tuleb üldse trikke teha kuna praegune ikka liiga väike ja piirab õhu pealevoolu. Ehk siis kas originaalkollektor suuremaks teha ja gaasiklapp ka suurema avaga või siis üldse nullist kollektor ehitada.
Mootor sai taaskord ka klapi reguleerimise osaliseks. Ühe hooga mõõtsin ka surved ära.
1. silinder 10,5 bar
2. silinder 12,3 bar
3. silinder 10,8 bar
4. silinder 11,6 bar
Plaan oli ka peale panna 30hj mootori õliradikas kuna see on kõrgem. Kuid plaan läks luhta kuna avad on erinevate kohtade peal. Samas olen üsna kindel, et olen 40hj mootoril näinud ka suuremat radikat.
Täna sai ka Indreku autoga üks testisõit tehtud ja masendus tuli lausa peale. Samas aga andis ka innustust, et vaeva näha ja viia enda masin vähemalt samale tasemele.
Kõrvaldatud sai suunatulede probleem. Nimelt oli selle väikse põlengu tagajärjel kokku sulanud mootoriruumis olev parempoolse suunatule juhe ning gabariittulede juhe. Parem suunatuli põles pidevalt siis kui gabariididki. Juhtmed eraldatud ning isoleeritud ja kõik jälle korras.
Aku on nüüd juba mõnda aega taga ja lõpuks sai ette veetud üks jäme toitejuhe (16mm2) ja paigaldatud ka kaitsmekarp. Nüüd peaks asi vähe turvalisem olema. Mootoriruumi kaitsmekarbi vahetan ka välja lähiajal.
Uue uksetihendi sai endale juhiukse ava. Vana oli niipalju kokku tõmmanud, et ülemistest nurkadest sai käe tihendi ja pleki vahelt läbi pista. Hoopis kenam kohe kuid oma ülesannet ei täida. Ukse ja kere vahel lihtsalt liiga suur vahe aga samas ühes kohas uks täitsa tihendi vastas. Millalgi ostan padjaga tihendi ja proovin seda.
Lõpuni sai liivapritsitud käigukasti korpus ning kaetud ka alumiiniumvärviga.
Sisu revideerides avastasin aga, et kõik sünkronisaatorid kulunud. Seega tirisin panipaigast välja veel ühe kasti. Ülemise kaane eemaldamise järel olin kergelt üllatunud. Laagrid kõik korras ja sünkronisaatorid ka. Korras see kast siiski polnud ja viga selgus peaülekande juurde jõudes. Kusjuures esimene puruks läinud kast, mida minu silmad näevad. Ei tea kas peab hakkama profülaktika mõttes seda võlli asendama tugevamaga.
Aga muus osas sisu ideaalne ning läheb koos uute laagritega siis korrastatud korpuse sisse. Esmalt oli plaanis uus kast alla saada välisreisi ajaks kuid võtsin vastu otsuse, et 13. juunil sõidan Hiiumaale juba uue kastiga. Kusagilt tuleb ainult korralikud veovõllid ning kummikatted leida.
Gaasiklapiga seoses sai paigaldatud ka uus gaasitross ning esialgu jääb küljest ära ka asendiandur. Kollektoriga tuleb üldse trikke teha kuna praegune ikka liiga väike ja piirab õhu pealevoolu. Ehk siis kas originaalkollektor suuremaks teha ja gaasiklapp ka suurema avaga või siis üldse nullist kollektor ehitada.
Mootor sai taaskord ka klapi reguleerimise osaliseks. Ühe hooga mõõtsin ka surved ära.
1. silinder 10,5 bar
2. silinder 12,3 bar
3. silinder 10,8 bar
4. silinder 11,6 bar
Plaan oli ka peale panna 30hj mootori õliradikas kuna see on kõrgem. Kuid plaan läks luhta kuna avad on erinevate kohtade peal. Samas olen üsna kindel, et olen 40hj mootoril näinud ka suuremat radikat.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Viimasel ajal sapika raamatut "lugenud" ja avastasin sealt VIN koodi dekoodri.
Minu auto koodi järgi on tootmisaasta 1988. Ehk siis tõenäoliselt on kerevahetus just sel aastal tehtud.
Ja niisama jutule lisaks ka veidi asjalikku. Täna sai (loodetavasti) lõplikult lahenduse gaasi peale jäämise mure. Originaal gaasihoova viskasin minema ja tegin ise uue, mis on parema nurga all ja jõuõlg suurem. Asendiandur läks ka tagasi ja hetkel tundub ideaalne olevat.
Temperatuuri näidik ja andur tulid ka täna kohale. Millalgi tuleb karterisse üks lisaasuk puurida ja ära paigaldada.
Minu auto koodi järgi on tootmisaasta 1988. Ehk siis tõenäoliselt on kerevahetus just sel aastal tehtud.
Ja niisama jutule lisaks ka veidi asjalikku. Täna sai (loodetavasti) lõplikult lahenduse gaasi peale jäämise mure. Originaal gaasihoova viskasin minema ja tegin ise uue, mis on parema nurga all ja jõuõlg suurem. Asendiandur läks ka tagasi ja hetkel tundub ideaalne olevat.
Temperatuuri näidik ja andur tulid ka täna kohale. Millalgi tuleb karterisse üks lisaasuk puurida ja ära paigaldada.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
I think she is ready. Homme läheb alla ja siis selgub tõde.
A raamatust leidsin ka vajaliku info kasti koostamise kohta. Ja peab ütlema, et käigukasti remont on olnud üks mõnusamaid tegemisi sapika juures.
A raamatust leidsin ka vajaliku info kasti koostamise kohta. Ja peab ütlema, et käigukasti remont on olnud üks mõnusamaid tegemisi sapika juures.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Tervitusi Hiiumaalt, loomulikult sapikaga. Laupäeval ees üks väike seiklus "Tarvitet Massinate Väljasöit" raames ja seekord ainsa sapikana.
Aga laupäeval sai kast alla pandud. Kahjuks aga tekkisid sellega väikesed probleemid ja esmaspäeval tuli kast jälle maha aga läks suht sama targalt tagasi. Mingi hetk tuvastasin ka lekke sidurikojast.
Kuna täna hommikul oli vaja ette võtta sõit Hiiumaale siis eile kell 17:30 algas projekt. Projektil oli kaks eesmärki. Eemaldada kasti leke ja värvida üks külg üle. Projekt lõppes kell 22.
Algul tundus leke väike aga kasti eemaldades voolas sidurikojast u liiter õli välja ja see oli sinna tekkinud u 60 km sõidu tulemusel. Jube tihedalt ikka koos need asjad. Tase oli siis põhimõtteliselt starteri avani. Testisin siis mittetahtlikult märga sidurit aga libises loomulikult.
Kast sai võetud osaliselt lahti aga otsest viga ei leidnud ja liimisin kokku tagasi. Kui kõik juba koos oli siis avastasin vea ja kiskusin laiali tagasi. Ehk siis mõnus kilplane oli. Kes ära arvab, mis viga oli see saab diplomi.
Hetkeseisuga kast kuiv aga korra peab lahti ikka võtma, et eemaldada esimene probleem. Nimelt neljas käik undab ja põhjuseks ilmselt hammasrataste nihkes olemine.
Ülevaatusele minekuks sai märtsis suvalise kollasega küljele värv peale lastud. Aga üritusele ei kõlvanud sellega minna siis sai õige tooniga värv leitud ja üle värvitud. Spreiga lastud ja alumise pinna töötluseta põhimõtteliselt. Ajutise kohta sai päris hea ja andis tahtmist terve auto üle värvida.
Aga laupäeval sai kast alla pandud. Kahjuks aga tekkisid sellega väikesed probleemid ja esmaspäeval tuli kast jälle maha aga läks suht sama targalt tagasi. Mingi hetk tuvastasin ka lekke sidurikojast.
Kuna täna hommikul oli vaja ette võtta sõit Hiiumaale siis eile kell 17:30 algas projekt. Projektil oli kaks eesmärki. Eemaldada kasti leke ja värvida üks külg üle. Projekt lõppes kell 22.
Algul tundus leke väike aga kasti eemaldades voolas sidurikojast u liiter õli välja ja see oli sinna tekkinud u 60 km sõidu tulemusel. Jube tihedalt ikka koos need asjad. Tase oli siis põhimõtteliselt starteri avani. Testisin siis mittetahtlikult märga sidurit aga libises loomulikult.
Kast sai võetud osaliselt lahti aga otsest viga ei leidnud ja liimisin kokku tagasi. Kui kõik juba koos oli siis avastasin vea ja kiskusin laiali tagasi. Ehk siis mõnus kilplane oli. Kes ära arvab, mis viga oli see saab diplomi.
Hetkeseisuga kast kuiv aga korra peab lahti ikka võtma, et eemaldada esimene probleem. Nimelt neljas käik undab ja põhjuseks ilmselt hammasrataste nihkes olemine.
Ülevaatusele minekuks sai märtsis suvalise kollasega küljele värv peale lastud. Aga üritusele ei kõlvanud sellega minna siis sai õige tooniga värv leitud ja üle värvitud. Spreiga lastud ja alumise pinna töötluseta põhimõtteliselt. Ajutise kohta sai päris hea ja andis tahtmist terve auto üle värvida.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kas diplomit väärt vastus on simmer? Pakun, et kas , simmer oli valetpidi, või läks sisse simmer, mis oli mõeldud vastupidi pöörlevale võllile.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
tuust wrote:Kas diplomit väärt vastus on simmer? Pakun, et kas , simmer oli valetpidi, või läks sisse simmer, mis oli mõeldud vastupidi pöörlevale võllile.
Ei ole õige. Tihend on uus ja õige ja õigesti paigaldatud. Piirkond on õige aga mitte põhjustaja.
See oleks olnud liiga lihtne vastus. Vihjet võib otsida mõnest varasemast postitusest.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 603
- Joined: Sat Dec 02, 2006 6:28 pm
- Maakond: Tartumaa
- Location: Tartu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Pakun ka siduri õlitamise põhjuseid, kuigi viimasel ajal pole käigukasti lähemalt näinud.
variant 1- liiga palju õli sisse valatud (vaevalt, sind teades)
võimalus 2- mingi jant veovõlli diameetritega (samas, seda vast oleks ka märganud kasti kokku ladudes)
just praegu tulin veel ühe variandi peale. Vaevalt et see kast ilmaasjata tavotti täis oli löödud, ilmselt kuskil oli mingi mõra vms. nii et kast enam õli ei pidanud.
variant 1- liiga palju õli sisse valatud (vaevalt, sind teades)
võimalus 2- mingi jant veovõlli diameetritega (samas, seda vast oleks ka märganud kasti kokku ladudes)
just praegu tulin veel ühe variandi peale. Vaevalt et see kast ilmaasjata tavotti täis oli löödud, ilmselt kuskil oli mingi mõra vms. nii et kast enam õli ei pidanud.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ei ole veel õiget vastust olnud aga lasen veel arvata.
-
- Posts: 71
- Joined: Sat Apr 06, 2013 4:54 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ei saanud küll küsimusest aru, kuid pakun siiski
Pakun et kasti korpus katki.
Siduri hoob on korpuse ära lõhkunud.
Pakun et kasti korpus katki.
Siduri hoob on korpuse ära lõhkunud.
-
- Posts: 661
- Joined: Sun Dec 03, 2006 1:59 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Traditsiooniline sapika kokkupaneku viga on differ valetpidi sisse, nii et 4 käiku tagasi ja 1 edasi
-
- Posts: 71
- Joined: Sat Apr 06, 2013 4:54 pm
- Maakond: Harjumaa
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Huvitav kuidas see sinul õnnestus ???marek wrote:Traditsiooniline sapika kokkupaneku viga on differ valetpidi sisse, nii et 4 käiku tagasi ja 1 edasi
Kuuldavasti oled siinpool idapiiri üks kõvemaid ZAZ-i mehaanikuid.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Peaülekanne läks sisse õigesti ja kasti korpus ka terve.
Ja peab vist teinekordki selliseid küsimusi panema. Paras elu tekkis järsku.
Ja peab vist teinekordki selliseid küsimusi panema. Paras elu tekkis järsku.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests