
ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Nii
, äkki räägiksid sellest.

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Räägin loodetavasti millalgi täpsemalt aga hetkel väike kommentaar. Reede õhtul said alla uued Skoda vedrud ja amordid. Nüüdseks on nendega sõidetud 600 km ja sellest üle 100 km erineva seisukorraga kruusa- ja metsateedel. Tunne on hea ja raha läks asja ette. Auto on stabiilsem ja hüppab vähem. Sama asja kinnitas ka mul kaasa. Lisaks sai tagaosa ka veel kõrgemaks.
Täpne sobivus pole kuid istus üsna hästi.
Täpne sobivus pole kuid istus üsna hästi.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Talv on pime ja sõite üksjagu seega käis masin täna silmaarsti juures.
Volgast sai ligi võetud uued lada esituled (10.- tk) ja kummist tulerõngad (6,50 tk). Lisaks veel komplekt Osram NightBreaker Plus Limited Edition pirne. Tulemuseks valge(m) ninaesine.
Uued asjad ootel:

Veidi soppa:

Vasakul vana ja paremal uus:

Vasakul uus ja paremal vana:

Mõlemad uued:

Uus:

Porimülgas viimasest sõidust (ülejäänud autot igaksjuhuks ei näita):

Odoka näit 30882 km, et märk maha jätta ja hiljem kindlaks teha kui kaua pirnid kestavad.
Üritasin korra ka raamatu järgi tulesid reguleerida kuid oleks hoopis paigast ära reguleerinud. Ülevaatuspunktis selgus, et tuled peaaegu ideaalselt paigas ja ainult üks pool oli vaja veidi üles keerata. Raamatu järgi oleks päris palju alla keeranud aga võibolla lugesin/mõistsin valesti.
Volgast sai ligi võetud uued lada esituled (10.- tk) ja kummist tulerõngad (6,50 tk). Lisaks veel komplekt Osram NightBreaker Plus Limited Edition pirne. Tulemuseks valge(m) ninaesine.
Uued asjad ootel:
Veidi soppa:
Vasakul vana ja paremal uus:
Vasakul uus ja paremal vana:
Mõlemad uued:
Uus:
Porimülgas viimasest sõidust (ülejäänud autot igaksjuhuks ei näita):
Odoka näit 30882 km, et märk maha jätta ja hiljem kindlaks teha kui kaua pirnid kestavad.
Üritasin korra ka raamatu järgi tulesid reguleerida kuid oleks hoopis paigast ära reguleerinud. Ülevaatuspunktis selgus, et tuled peaaegu ideaalselt paigas ja ainult üks pool oli vaja veidi üles keerata. Raamatu järgi oleks päris palju alla keeranud aga võibolla lugesin/mõistsin valesti.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Pühapäeval sai tõenäoliselt selle aasta viimane sõit tehtud seega on aeg kokkuvõteteks.
Ülevaatusel sai käidud 20. aprillil ja sellega algas ka siis 2013 hooaeg. Siis oli odomeetri näit 23255 km ja hetkel on number 31508. Seega sai selle kaheksakuulise hooaja jooksul kokku sõidetud 8253 km. Pole paha number arvestades, et eelmine aasta oli selleks 9577 km
Auto juures midagi väga teinud ei ole kuna endiselt "istu sisse ja sõida" seisukorras. Talvel aga püüan leida veidi motivatsiooni ja asja ikkagi edasi arendada.
Seniks aga rohelisi jõule.

Ülevaatusel sai käidud 20. aprillil ja sellega algas ka siis 2013 hooaeg. Siis oli odomeetri näit 23255 km ja hetkel on number 31508. Seega sai selle kaheksakuulise hooaja jooksul kokku sõidetud 8253 km. Pole paha number arvestades, et eelmine aasta oli selleks 9577 km
Auto juures midagi väga teinud ei ole kuna endiselt "istu sisse ja sõida" seisukorras. Talvel aga püüan leida veidi motivatsiooni ja asja ikkagi edasi arendada.
Seniks aga rohelisi jõule.
-
- Posts: 529
- Joined: Sat Dec 02, 2006 7:19 pm
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Millise Skoda amordid käiku läksid? Teaks endale ka suveks vaatama hakkata
Kuidas lood kütusekuluga on ka?

Kuidas lood kütusekuluga on ka?
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Amortidest kirjutan täpsemalt uuel aastal kui saan korra alt ära võtta.
Kuna paak veidi lekib kusagilt ülaosast ja ei saa täitsa täis võtta siis pole väga mõõtnud aga koos ahju kuluga on läinud see aasta umbes 700 liitrit kütust.
Kuna paak veidi lekib kusagilt ülaosast ja ei saa täitsa täis võtta siis pole väga mõõtnud aga koos ahju kuluga on läinud see aasta umbes 700 liitrit kütust.
-
- Posts: 33
- Joined: Sun Dec 28, 2008 11:41 am
- Maakond: Tartumaa
- Location: Nõo-Luke
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
700l on küllalt väike kogus,mul läks ühe hobimasinaga 2x samapalju ja läbisõit jäi napilt 2000km piiridesse. Eks seal oli ka viga ära riknenud kaanetihendis ja ülimalt aeglastes ülekannetes.
Igasugu vanarauda hoovis
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Vanade agade meeldetuletuseks pilt minu eelmisest sapikast. Seisukord ostuhetkel.
27. juuli 2005

27. juuli 2005

-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Ei ole ikka amorte alt ära võtnud ja kuna uus "läänestamise" projekt on peale tulemas siis kirjutan vedrudest/amortidest nii palju kui saan. Hiljem ehk lisan rohkem pildimaterjali.
Tagumisteks amortideks siis (Monroe kood 23821) pluss tolmukaitse (Monroe kood PK017).
Amordi alumine vedrukandur on umbes 2 cm kõrgemal kui originaalil. Ülevalt oli vaja keeret natuke pikemaks teha ja ots maha lõigata, et ei jääks nilbe. Lisaks on vaja amordi alumine silm ringi teha. Mina pressisin originaalpuksi välja ja lõikasin sapika omadest uued asemele aga selle tahaks millalgi ringi teha. Uuel amordil on silm väiksem seega originaalpuks modifitseerimata ei sobi. Muus osas sobis kenasti. Ülemine vedrutaldrik jääb originaal. Auto jääb taldriku tõttu tagant kõrgemaks kui enne. Mina olen väga rahul.
Alla panemisel oli vaja õõts piirajast lahti lasta, et saaks allapoole välja tuua. Muidu lihtsalt ei mahtunud amort tagasi kuna kõrgema taldriku pärast on kogupikkus suurem.
Lisaks on mul taga ka uued vedrud (Kilen kood 63103).
Vedrudeks võib kasutada ka jäigemaid (Kilen kood 63104). Amordile sobivad aga ka originaalvedrud.
Nii amordid kui vedrud on pärit Skoda Felicia I ja II/Favorit 1989-2001 aga lihtsam on antud koodide järgi võtta.
Kes tahab see küsib ise infot juurde või tuleb ise vaatama.
Kui kellegil soovi siis minu kaudu võib sõbralikumat hinda saada.


Tagumisteks amortideks siis (Monroe kood 23821) pluss tolmukaitse (Monroe kood PK017).
Amordi alumine vedrukandur on umbes 2 cm kõrgemal kui originaalil. Ülevalt oli vaja keeret natuke pikemaks teha ja ots maha lõigata, et ei jääks nilbe. Lisaks on vaja amordi alumine silm ringi teha. Mina pressisin originaalpuksi välja ja lõikasin sapika omadest uued asemele aga selle tahaks millalgi ringi teha. Uuel amordil on silm väiksem seega originaalpuks modifitseerimata ei sobi. Muus osas sobis kenasti. Ülemine vedrutaldrik jääb originaal. Auto jääb taldriku tõttu tagant kõrgemaks kui enne. Mina olen väga rahul.
Alla panemisel oli vaja õõts piirajast lahti lasta, et saaks allapoole välja tuua. Muidu lihtsalt ei mahtunud amort tagasi kuna kõrgema taldriku pärast on kogupikkus suurem.
Lisaks on mul taga ka uued vedrud (Kilen kood 63103).
Vedrudeks võib kasutada ka jäigemaid (Kilen kood 63104). Amordile sobivad aga ka originaalvedrud.
Nii amordid kui vedrud on pärit Skoda Felicia I ja II/Favorit 1989-2001 aga lihtsam on antud koodide järgi võtta.
Kes tahab see küsib ise infot juurde või tuleb ise vaatama.
Kui kellegil soovi siis minu kaudu võib sõbralikumat hinda saada.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Täna saabus lõpuks 2 komplekti summuteid. Keegi tahtis kunagi saada aga enam ei mäleta kes.sipelgas wrote:
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Veidike modifitseerimist ja ongi olemas kenasti sobiv reduktoriga starter.
Lähiajal leiab tee ka auto külge ja siis juba täpsemalt.
Seniks aga:
http://youtu.be/bhwYvyQgFhc
Lähiajal leiab tee ka auto külge ja siis juba täpsemalt.
Seniks aga:
http://youtu.be/bhwYvyQgFhc
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Uus starter küljes ja hääl paitab kõrva. Lisaks veab mootorit mehise kiirusega ringi. Uuega see umbes 400 rpm ja vanaga oli umbes 200 rpm.
Suu on kõrvuni ja raha läks asja ette.


Suu on kõrvuni ja raha läks asja ette.



-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 1462
- Joined: Fri Jun 04, 2010 11:50 am
- Maakond: Harjumaa
- Location: Tallinn
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
Kuigi tegemist vajavate asjade nimekiri on pikk siis endiselt on tegu suht kalla ja talla masinaga. Laupäeval sai käidud mõnusatel lumistel teedel sõitmas. Auto eelmisest orienteerumisest veidi porine aga väike pilt ikkagi.

Koos uue starteriga said külge ka termostaatplekid ja suur põhjaplekk. Nüüd sai temperatuuri isegi 80 kraadi juurde. Tagumine võre tuleks aga ka kinni panna.

Koos uue starteriga said külge ka termostaatplekid ja suur põhjaplekk. Nüüd sai temperatuuri isegi 80 kraadi juurde. Tagumine võre tuleks aga ka kinni panna.
-
- Aktiivne Klubiline
- Posts: 477
- Joined: Mon Oct 04, 2010 8:53 pm
- Maakond: Läänemaa
- Location: Haapsalu
- Contact:
Re: ZAZ 968M (1976?) - Sipelgas
See lääne starteri modimine on kindlasti kiiduväärt ettevõtmine. Ise olen sellest ka juba ammu unistanud.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest