Postitas ardo91 » Reede Veebr 10, 2017 3:33 am
Tere,
Olen siin värske mees ja mõtlesin, et kirjutan ka tarkadele meestele midagi.
Tegin ka oma sapperile jäiga ühenduse.
Käisin kohalikus metallipoes ja ostsin sealt ühtteist kokku.
Nelikanttoru 25*50*2 - oleks võinud olla 3mm.
Leht 4 mm
Ühesõnaga, üritasin seda Metsamehe jäika ehitada, no 3 osaline, saab lahti võtta ja uhke värk.
Aga asi hakkas teatud kohast läbi painduma. Tegin ta 2 osaliseks. Nüüd paar nädalat tagasi sai 133km ühte sapperit veetud, siin kodukandis ka natuke neid ühest kohast teise veetud.
Põhiline värk siis vedamisel - kindlustus sapakal(kui keegi tagant sisse sõidab, oled kannataja), kiirus kindlasti 50km/h( kui oled ees kerge autoga, siis see sapakas tahab lihtsalt sind edasi lükata inertsjõuga), kindlasti ohukolmnurk(kuna sa seal 50km/h kiirusega teepeal koperdad, siis tagant tulija saab aru, et mingi äss veab enda masinast kuhugi ja ei sõida sul tagumist osa sodiks). Kindlasti eespool mainitud alla 5meetri ühendus. See võiks olla minimaalne, kuna kui väga pikk lüli vahel on, tekib keeramisega raskusi, kuna pöörderaadius muutub meeletult. Kõige tähtsam - hea ühenduslüli, ehk veokolmnurk. Kui ise ehitada ei oska, lase kellegil teisel ehitada.
Aaa, ja veel, masin mida vedama hakkad peab olema ikka tehniliselt niipalju korras, et ta veereks normaalselt - kummid korras, rooli mehhanismil ei oleks midagi viga, muidu ei hakka rattad taga keerama. Sapakal õnneks rool lukku ei lähe, aga uuematel autodel võib minna.
Kui kellegil huvi, milline see lõpptulemus sai, siis võin pildi ka panna. ja kui isu tekib trükkida, siis võin isegi enda 966/968 ülemineku masinast natuke rääkida, mida minu teada eestis ainult 2tk on.